1403/02/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/30

-

ادعای مذاکره غیرمستقیم آمریکا با ایران طرحی برای خروج بایدن از بحران

کد خبر : 588
16:44
1399/12/26

یک منبع امنیتی ادعاهای مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص در جریان بودن دیپلماسی و مذاکرات غیرمستقیم میان آمریکا و ایران درباره برجام را رد و هدف از چنین ادعاهایی را خارج کردن بایدن از بحران توصیف کرد.

به گزارش سونیوز به نقل از پرس تی‌وی، یک منبع امنیتی انزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران ظهارات اخیر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره در جریان بودن دیپلماسی غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در خصوص بازگشت واشنگتن به برجام را رد کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «پرس تی‌وی» به شرط فاش نشدن نامش گفت: ادعاهای مقامات آمریکایی درباره مذاکرات غیرمستقیم با ایران فقط با هدف خارج کردن «جو بایدن» از بحران بیان می‌شود و همه مقامات ایرانی موظف به اجرای «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» قانونی که در مجلس ایران در آذرماه به تصویب رسید، هستند.

این منبع امنیتی تاکید کرد: تا زمانی که تحریم‌ها به طور کامل برداشته نشود، مذاکره‌ای بین تهران و واشنگتن برگزار نخواهد شد.

گفتنی است سالیوان روز جمعه در سخنانی ادعا کرده بود که دیپلماسی با ایران در جریان است اما در حال حاضر به شکل مستقیم نیست.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار