1403/02/27

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/27

-

غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان شرقی افزایش می‌یابد

کد خبر : 5707
12:08
1402/11/18

سونیوز: رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز با توجه سکون و پایداری نسبی جو، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز دور از انتظار نیست.

به گزارش سونیوز، «محمد امیدفر»، روز چهارشنبه در گفت و گویی، افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، این وضعیت موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این شهرها می شود.
 
او با بیان اینکه در برخی نواحی استان احتمال بروز غبار محلی وجود دارد، اظهار کرد: تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی تا اواخر هفته از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.
 
رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز جمعه، با گذر امواج تراز میانی جو و افزایش ابر و وزش باد گاهی به نسبت شدید، از میزان آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان کاسته می شود.
 
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هریس با دمای منفی چهار درجه و کلیبر با دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به صفر درجه سانتی گراد رسید.
 
انتهای پیام 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار