1403/02/24

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/24

-

هشدار نسبت به یخبندان و لغزندگی جاده‌های آذربایجان شرقی

کد خبر : 5642
11:47
1402/11/11

سونیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به صدور هشدار جوی سطح زرد (آگاهی)، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر وجود دارد.

به گزارش سونیوز، «مرتضی مینویی»، روز چهارشنبه در گفت و گویی، افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده سامانه بارشی از روز پنجشنبه وارد استان می شود و تا اواخر جمعه تمامی نواحی استان به ویژه نیمه جنوبی را فرا می گیرد.
 
او با بیان اینکه این سامانه موجب بارش برف و مه و وزش باد گاهی به نسبت شدید می شود، اظهار کرد: احتمال اختلال در تردد جاده ای به ویژه جاده های کوهستانی، سقط بهمن و کولاک برف دور از انتظار نیست.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به رخداد تندبادهای لحظه ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه های سبک و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.
 
مینویی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه مناطق کوهستانی، صورفه جویی در مصرف حامل های انرژی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی و به همرا داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم در سفرهای ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر شد.
 
او بر آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای نمک پاشی و برف روبی به ویژه در معابر کوهستانی تاکید کرد.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار