1403/02/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/30

-

سومین جشنواره استانی موسیقی فجر برگزار می‌شود

کد خبر : 5600
14:45
1402/11/07

سونیوز: سومین جشنواره استانی موسیقی فجر در پنج گرایش موسیقایی و در قالب گروه نوازی بدون محدودیت سنی، بیست و چهارم الی بیست و هفتم بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود.

 به گزارش سونیوز، برگزاری این جشنواره که بخش جنبی–استانی موسیقی فجر محسوب می ­شود، در قالب اجرای گروه­‌ها مانند سایر اجراهای صحنه‌ای و به شکل غیر رقابتی خواهد بود.
 
 گرایش‌های جشنواره شامل گروه موسیقی دستگاهی(سنتی)، گروه موسیقی اقوام(مقامی)آذربایجانی و عاشقی، گروه موسیقی کلاسیک(غربی)، گروه موسیقی پاپ و گروه موسیقی تلفیقی است.
 
آخرین مهلت پذیرش آثار گروه‌­های موسیقی دوازدهم بهمن‌ماه جاری و اجرای برنامه ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن (سالن سینما ناجی)، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن(سالن اقبال آذر)، مجموعه فرهنگی هنری تربیت(سالن اصلی)، و شهرستان‌های استان خواهد بود.
 
همچنین گروه‌های برگزیده ۲۷ بهمن‌ماه همزمان با آیین اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.
 
علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌بایست نمونه تصویری از اجرای گروه در قالب لوح فشرده DVD، فرم درخواست شرکت در جشنواره و متن اشعار یا کلام به صورت تایپ و چاپ شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
 
لازم به توضیح است کلیه مدارک می‌بایست مطابق با زمان تعیین شده، توسط سرپرست گروه و فقط با مراجعه حضوری به دفتر انجمن موسیقی آذربایجان شرقی یا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تحویل داده شود.
 
همچنین گروه‌­های موسیقی سنتی با حداقل چهارنفر، گروه­‌های موسیقی نواحی(آذربایجانی و عاشقی) با حداقل سه‌نفر، گروه‌های موسیقی کلاسیک غربی با حداقل چهارنفر، گروه‌های موسیقی پاپ با حداقل چهارنفر و گروه‌های موسیقی تلفیقی با حداقل چهارنفر می‌بایست در جشنواره حضور یابند.
 
گفتنی است ستاد جشنواره محدودیتی برای تعداد حداکثر نفرات گروه‌­ها قائل نیست و متقاضیان می­ توانند با توجه به ظرفیت سالن اجرا از تعداد مورد دلخواه نوازندگان بر حسب نوع گروه استفاده کنند.
 
ویژگی آثار تحویلی به ستاد جشنواره باید به شرح ذیل باشد:
 
نمونه تصویری باید حداقل ۱۵ دقیقه بدون هرگونه ویرایش صوتی یا تصویری به گونه‌ای تهیه شده باشد که تمامی اعضای گروه در تصویر به طور کامل مشخص باشند و قابل پخش در کامپیوتر و سایر پخش کننده‌­ها باشد.
 
از آنجایی که فراخوان به منظور انتخاب برای اجرای زنده در جشنواره تهیه شده است، نمونه‌های ارسالی باید نشانگر قابلیت‌های اجرای صحنه‌ای هنرمند یا گروه باشد.
 
قطعات اجرایی می ­بایست منطبق با نمونه درج شده در فرم ثبت‌نام باشد و تغییر در محتوا غیرمجاز است.
 
ارائه پارتیتور قطعات (در صورت وجود) در تسهیل و دقت ارزشیابی اجراها موثر خواهد بود.
 
در صورتی که شعر یا کلام آثار به زبانی غیر از فارسی است، ارسال ترجمه دقیق اشعار نیز الزامی است.
 
ترکیب اعضای گروه هنگام اجرا در جشنواره باید مطابق با فرم ثبت‌نام و نمونه تصویری ارسالی باشد که در صورت بروز اتفاق پیش‌بینی نشده و موجه که منجر به تغییرات جزیی در ترکیب گروه شود، سرپرست موظف است مراتب را به دبیرخانه جشنواره اطلاع دهد تا نتیجه پس از بررسی به گروه اعلام شود.
 
سرپرست گروه می‌بایست به عنوان یکی از اعضای نوازندگان در گروه حاضر باشد و روی صحنه حضور داشته باشد.
 
هر اجرا شامل یک یا بخش، بدون تنفس یا با تنفس حداقل مدت زمان ۴۵ دقیقه و حداکثر ۱۲۰ دقیقه خواهد بود.
 
تعیین مکان، تاریخ و ساعت اجرا با توجه به وضعیت و شرایط فنی در اختیار ستاد جشنواره است.
 
رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آثار ارائه شده در جشنواره (موسیقی، شعر و کلام) به عهده سرپرست گروه است.
 
سومین جشنواره استانی موسیقی فجر توسط انجمن موسیقی استان آذربایجان شرقی با همکاری انجمن فرهنگی هنری عاشیقلار آذربایجان­‌شرقی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همزمان با سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر برگزار می­‌شود.
 
نشانی دبیرخانه جشنواره: تبریز- بلوار ۲۹ بهمن-مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن-انجمن موسیقی آذربایجان شرقی- کدپستی:۵۱۶۶۶۱۸۵۱۵ تلفن: ۳۳۲۹۷۳۲۱-۰۴۱ (۹ صبح الی ۱۶)
 
این گزارش می‌افزاید، غلامرضا میرزازاده رئیس انجمن موسیقی استان با حکم سیدمحمدحسین بلاغی به عنوان دبیر سومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان‌شرقی منصوب شد.
 
در متن حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمده است:
 
"با عنایت به اجرای سومین جشنواره استانی موسیقی همزمان با سی و نهمین دوره جشنواره موسیقی فجر، بدینوسیله بنا بر این ابلاغ به عنوان دبیر این جشنواره(۲۴‏-۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) منصوب می ­شوید.
 
امید است با استعانت از درگاه حق تعالی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر در برگزاری هرچه باشکوهتر این جریان هنری موفق و سربلند باشید."
 
به گزارش سونیوز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، سومین جشنواره استانی موسیقی فجر ۲۴ لغایت ۲۷ بهمن ماه جاری برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار