1403/02/26

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/26

-

تهدیدی برای کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ و جهان عرب وجود ندارد

کد خبر : 5442
15:47
1402/10/22

سونیوز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آمریکا هر روز سیلی مجاهدان اسلام را دریافت می‌کند و توسط نیروهای مقاومت در منطقه تحقیر می‌شود.

به گزارش سونیوز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: در روزهای گذشته ارتش سلحشور یمن کشتی جنگی آمریکا را که عازم کمک به رژیم صهیونیستی بود هدف قرار داد، نیروهای مقاومت عراق پایگاه نظامی این کشور را موشک باران کرد و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نفتکش به سرقت رفته ایرانی را با اقتدار تمام پس گرفت، اینها نمونه ای از حقارت آمریکا توسط نیروهای مقاومت در منطقه است.
 
او با اشاره به ارسال پیام درخواست آمریکا به ایران مبنی بر مساعدت ایران برای حل فراگیر بحران منطقه، اظهار کرد: این پیام نه از روی خیرخواهی بلکه از روی نیرنگ و ضعف جبهه استکبار و قدرت و اقتدار جبهه مقاومت و برای رهایی از خنجر یمنی و سیلی های مقاومت است.
 
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به حمله هوایی بامداد امروز ائتلاف آمریکایی انگلیسی به یمن با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند، این حمله هوایی بُزدلانه به برخی مواضع یمنی و تجاوز به این کشور را محکوم کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، با بیان اینکه تهدیدی برای کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ و جهان عرب وجود ندارد، ادامه داد: حملات شیرمردان یمنی فقط متوجه کشتی های اسرائیلی یا کشتی های عازم به مناطق رژیم صهیونیستی است و این حملات ادامه خواهد یافت و با حملات بزدلانه آمریکا متوقف نخواهد شد.
 
غزه به بزرگترین قربانگاه جهانی تبدیل شده است
 
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه غزه به بزرگ ترین قربانگاه جهانی تبدیل شده است، گفت: اهداف اسراییل در جنگ غزه محقق نشده است ولی این رژیم غاصب همچنان به کشتار وحشیانه خود ادامه می دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، با بیان اینکه آمریکا به شدت نگران وضعیت اسراییل است، افزود: سفر روزهای اخیر وزیر خارجه آمریکا به منطقه و دیدار با برخی سران کشورهای عربی و نخست وزیر رژیم کودک کش اسراییل در ظاهر با شعار بازگشت اهالی شمال باریکه غزه به منازل انجام شد که آن نیز مورد موافقت اسرائیل غاصب قرار نگرفت و قرار هم نبود که مورد موافقت قرار گیرد.
 
 
او یادآور شد: آمریکا با اتخاذ چنین سیاستی، تلاش می کند تا در کنار پلیس بد( اسرائیل) نقش پلیس خوب را ایفا و از این طریق از مسوولیت مستقیم در نسل کشی غزه شانه خالی کند و جایگاه منفور و مورد غضب خود را در بین ملت های جهان و منطقه احیا کند.
 
امام جمعه تبریز گفت: آمریکا در اثر حمایت نامحدود و کورکورانه از تجاوز اسراییل به غزه و تلاش های خود با استفاده از حق وتو برای جلوگیری از آتش‌ بس، نه یک کشور بی‌طرف بلکه شریک جرم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، ادامه داد: اهداف سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه چند وجهی است که شامل کمک به رژیم صهیونیستی برای خروج از باتلاق غزه و طوفان الاقصی، احیای پروژه عادی‌ سازی میان ریاض و تلآویو، تحمیل یک رژیم آپارتاید به عنوان هم پیمان برای کشورهای مسلمان منطقه، تحمیل هزینه بازسازی ویرانی‌ های ناشی از حملات وحشیانه صهیونیست ها به غزه بر دوش کشورهای عربی و سخن گفتن درباره تشکیل ۲ دولت فلسطین و اسرائیل است.
 
وی اصلی ترین و بزرگترین هدف سفر منطقه ای وزیر خارجه آمریکا را فشار به کشورهای منطقه اعلام و اظهار کرد: هدف از این سفر جلوگیری از مشارکت کشورهای منطقه در خصوص شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی و ارجاع پرونده اتهامات نسل‌ کشی این رژیم به دیوان بین‌ المللی دادگستری است چراکه دولت بایدن می داند که در صورت محکوم شدن اسرائیل، آمریکا نیز در دایره اتهامات قرار خواهد گرفت.
 
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار