1403/09/02

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/09/02

-

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک چه بود؟

کد خبر : 5409
19:27
1402/10/19

سونیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو از راه‌اندازی سیستم پیامکی شیرخشک جهت جلوگیری از سوء‌ استفاده‌ احتمالی از کد ملی نوزاد و یا دریافت هزینه بیشتر، خبر داد و گفت: پیامک‌های شیرخشک به منظور اطلاع رسانی از میزان سهمیه باقیمانده، برای سرپرست نوزاد ارسال می‌شود.

به گزارش سونیوز، دکتر سجاد اسماعیلی در گفت‌وگویی، با اشاره به راه‌اندازی سیستم پیامکی شیرخشک گفت: پیامک‌های شیرخشک برای متقاضیان شیرخشک‌های معمولی به منظور اطلاع رسانی به آنها از میزان سهمیه باقیمانده‌شان ارسال می‌شود.
 
او افزود: ماهانه به کد ملی هر نوزاد ۱۰ قوطی شیرخشک به صورت یارانه‌ای و ۱۰ قوطی نیز به صورت غیریارانه‌ای ارائه می‌شود و با راه‌اندازی سیستم پیامکی متقاضیان می‌توانند می‌توانند از میزان سهمیه باقیمانده خود بعد از هر خرید مطلع شوند.
 
اسماعیلی با بیان اینکه پیامک به شماره سرپرست نوزاد ارسال می‌شود، گفت: به جهت جلوگیری از سوء استفاده از کد ملی و همچنین جلوگیری از دریافت هزینه بیشتر بابت قیمت شیرخشک این سیستم پیامکی راه‌اندازی شده است.
 
او گفت: به محض ورود و ثبت کد ملی نوزاد در سامانه، سیستم ارسال پیامک برای سرپرست نیز فعال می‌شود.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص تأمین شیرخشک‌های معمولی(رگولار) وجود ندارد و بازار به تعادل عرضه و تقاضا رسیده است.
 
اسماعیلی با تأکید بر اینکه سازمان غذا و دارو علاوه بر نظارت بر کیفیت فرآورده‌های سلامت محور، تسهیل دسترسی مردم به این فرآورده‌ها را هم جزو وظایف ذاتی خود می‌داند، گفت: با اجرای طرح ساماندهی شیرخشک، ضمن اصلاح سیاست‌های ارزی این حوزه و حمایت از تولیدکنندگان این حوزه، هیچ تغییر قیمتی در این فرآورده برای مصرف کننده واقعی صورت نگرفته است و با ارائه کدملی کودکان زیر دوسال شیرخشک بدون تغییر قیمت در دسترس است.
 
نمونه پیامک ارسالی برای متقاضیان شیرخشک:
 
*متقاضی محترم شیرخشک رگولار:* *تعداد ۱ قوطی به قیمت مجموع ...ریال توسط داروخانه '...' به شما تحویل داده شده است. چنانچه در تعداد و یا مبلغ پرداختی بابت شیرخشک مغایرتی وجود دارد، از پذیرش آن امتناع نموده و شکایت خود را به معاونت غذا و داروی مربوطه منعکس بفرمایید*
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار