1403/02/21

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/21

-

ایران با یادداشت اینستاگرامی رییس بانک مرکزی از رکود خارج شد

کد خبر : 538
14:51
1399/12/23

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی از رشد اقتصادی مثبت در سه ماهه سوم سال جاری و خروج اقتصاد کشور از رکود خبر داد.

به گزارش سونیوز، عبدالناصر همتی طبق روال چند وقت اخیر که همه امورات کاری خود را در فضای مجازی به اشتراک می گذارد، در یادداشتی اینستاگرامی اعلام کرده است: براساس گزارش اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور که از فصل دوم سال جاری مثبت شده بود، در سه ماهه سوم سال نیز مثبت بوده است.

وی در این یادداشت اینستاگرامی از ثبت رشد مثبت ۳.۹ درصد با نفت و مثبت ۲.۹ درصد بدون نفت در سه ماهه سوم سال خبر داده و تصریح کرده است: بنابراین، اقتصاد در دو فصل متوالی دوم و سوم سال ۱۳۹۹ رشد مثبت داشت. لذا امروز با اطمینان می‌توان از گذر اقتصاد ایران از دوره سخت تحریم و رکود ناشی از آن و ورود به دوره رشد مجدد اقتصادی خبر داد.

اینکه این ادعای رییس بانک مرکزی و آمار و ارقام اعلامی تا چه اندازه صحت دارد، موضوعی است که نیاز به بررسی های کارشناسی و تخصصی دارد اما اینکه چنین آمارهایی و اعلام آن در فضای مجازی که فارغ از اصول رسمی است، تا کجا با زندگی عامه مردم و به اصطلاح با واقعیت های کف بازار و جامعه همخوانی ندارد، نیاز چندانی به بررسی های دقیق ندارد و یک ارزیابی میدانی در بین مردم عادی به راحتی عیار صحت یا نادرستی آن را محک می زند.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار