1403/02/28

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/28

-

دستگیری ۲۳ تروریست داعشی طی ۳ ماه اخیر در کشور

کد خبر : 5374
11:38
1402/10/17

سونیوز: دادستان کرمان با اشاره به کشفیاتی که قبل از مراسم سالگرد شهید سلیمانی صورت گرفت، گفت: امسال وضعیت خاصی بود و حجم تهدیدات بسیار زیاد بود و با اقدامات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در دو سه ماه گذشته تعداد زیادی از عوامل انتحاری که قصد عملیات انتحاری داشتند، از جمله ۲۳ عنصر داعشی آماده عملیات انتحاری دستگیر شدند.

به گزارش سونیوز، «مهدی بخشی» شامگاه ۱۶ دی ماه در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان با موضوع بررسی ابعاد حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه اظهار کرد: در زمان انفجار اول، بنده نزدیک گلزار بودم و به سرعت به سمت محل رفتم که اطلاع دادند حادثه دوم نیز اتفاق افتاده است.
 
او افزود: بنده در محل حاضر شدم و از همان لحظات اول روی سه محور (پیشگیری و برآورد اطلاعاتی، طرح و برنامه و اقدام و عمل) متمرکز شدیم و این محورها در دستور کار قرار گرفت.
 
بخشی در ادامه بیان کرد: ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی از سه سال قبل در کرمان آغاز به کار کرد که کمیته ایمنی و امنیتی دارد و مسائل از سال قبل آسیب شناسی و برای نخستین بار امسال کمیسیون خاصی توسط نهادهای اطلاعاتی برای مراسم تشکیل شد و چهار جلسه داشت که دو جلسه با حضور معاونان ویژه وزارت اطلاعات بود و تدابیری که باید، اندیشیده و پیش بینی‌هایی در زمینه نیروی بیشتر و ... از ماه‌ها قبل انجام شد.
 
دادستان کرمان با اشاره به کشفیاتی که قبل از مراسم سالگرد صورت گرفت، گفت: امسال وضعیت خاصی بود و حجم تهدیدات بسیار زیاد بود و با اقدامات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در دو سه ماه گذشته تعداد زیادی از عوامل انتحاری که قصد عملیات انتحاری داشتند، از جمله ۲۳ عنصر داعشی آماده عملیات انتحاری دستگیر شدند که تاکنون به جهاتی نخواستیم اطلاع رسانی کنیم.
 
او افزود: هر کدام از ۱۶ بمبی که امسال در کرمان کشف شد، قدرت انفجارشان از جلیقه‌های منفجر شده در این حادثه بیشتر بود.
 
بخشی گفت: به دلیل شکست مفتضحانه اسرائیل از حماس، مانند مار زخمی دنبال ضربه زدن و انتقام از سردار سلیمانی و مکتب حاج قاسم بودند و گروه‌هایی که دنبال این انتقام بودند امسال منسجم شده و برنامه داشتند و خبرهایی بود می‌خواهند اقداماتی انجام بدهند لذا تمام استان پای کار آمد و شبانه روز از چندین ماه قبل همه امکانات نیروهای مسلح بسیج و حتی ریزپرنده‌ها فعال شد.
 
او ادامه داد: تمام منطقه گلزار شهدا شب قبل از سالگرد به وسیله وسائل الکترونیکی و سگ‌های یابنده مواد منفجره و دوربین‌های حرارتی چک شد.
 
دادستان کرمان درباره شایعه مبنی بر اینکه بمب اول در سطل زباله بوده، بیان کرد: اینگونه نبود و هر دو انفجار عملیات انتحاری بود و تروریست‌ نتوانسته بودند مواد منفجره جاسازی بکنند.
 
او با اشاره به سه شهید نیروی انتظامی و ۱۹ مجروح، افزود: این مسئله نشان می‌دهد نیروها در محل مستقر بودند.
 
بخشی درباره خودروی پژوی نقره‌ای مستقر در محل انفجار گفت: خودرو بررسی شده و مشخص شد کارت تردد داشته و باید تجهیزاتی برای موکب می‌آورد و موردی نبود و عنایت الهی بود که پژو در آنجا قرار گرفته بود و اگر نبود، میزان تلفات و مجروحان بیشتر بود زیرا ساچمه‌های زیادی به خودرو خورده بود و مثل مانع جلوی آن را گرفته بود.
 
دادستان کرمان با بیان اینکه محل ساخت کمربندهای انفجاری کشف شده، در ادامه بیان کرد: امسال از سوی استانداری و دولت هزینه‌هایی برای ارتقاء زیرساخت‌های امنیتی و اطلاعاتی صورت گرفت و امروز با حضور همه دوستان حفاظت و اطلاعات سازمان‌های مرتبط جلسه تشکیل دادیم و حفاظت و اطلاعات همه مجموعه ها اعلام کردند تاکنون قصوری تشخیص داده نشده است.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار