1403/02/22

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/22

-

چه مقدار پساب تصفیه شده تبریز به دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود؟

کد خبر : 5371
18:28
1402/10/16

سونیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز در دهه فجر امسال، سالانه ۸۵ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده این شهر به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود.

به گزارش سونیوز، محمد خانی روز شنبه در سیزدهمین تور رسانه‌ای راویان پیشرفت به میزبانی این شرکت، در جمع خبرنگاران افزود: اکنون مدول اول و فاز اول مدول دوم در حال بهره‌برداری است و تلاش می‌کنیم تا دهه فجر امسال بخش مایع مدول دوم نیز به طور کامل به بهره‌برداری برسد.
 
او ادامه داد: تاکنون ۱۴ هزار میلیارد ریال برای این تصفیه خانه هزینه شده و برای تکمیل کامل آن به ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.
 
خانی گفت: البته مانعی در بهره‌برداری از این تصفیه خانه وجود ندارد و این ۱۰ هزار میلیارد ریال برای بخش‌های تکمیلی آن شامل تصفیه خانه بخش لجن و تولید هفت مگاوات برق از آن هزینه می شود.
 
او با بیان اینکه در دولت سیزدهم طرح های در دست اجرای این شرکت فعال‌تر شده و پیشرفت خوبی دارند، افزود: آذربایجان شرقی در جمع آوری، دفع و تصفیه فاضلاب در کشور از استان‌های پیشرو است و حدود ۷۶ درصد از نقاط شهری این استان زیر پوشش شبکه فاضلاب است.
 
خانی اظهار کرد: اکنون در ۱۹ شهر تصفیه خانه‌های فاضلاب در حال ساخت و بهره‌برداری است و هزینه های تصفیه خانه های شهرهای ورزقان و خاروانا از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت مس سونگون آذربایجان تامین می‌شود.
 
او ادامه داد: تبریز نیز از نظر شبکه جمع آوری فاضلاب با ۸۸ درصد زیر پوشش قرار دادن کل شهر، بعد از اصفهان در رتبه دوم قرار دارد و برای به ۱۰۰ درصد رساندن این رقم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم.
 
 
انتهای پیام
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار