1403/02/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/31

-

انفجار در گلزار شهدای کرمان و شهادت ۷۳ نفر تاکنون

کد خبر : 5335
17:09
1402/10/13

سونیوز: بعد از ظهر امروز (چهارشنبه – ۱۳ دی) حوالی ساعت ۱۵ و در جریان مراسم سالگرد شهید سلیمانی، دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان روی داد که براساس اعلام منابع رسمی تاکنون به زخمی شدن ۱۷۱ نفر و شهادت ۷۳ نفر منجر شده است.

به گزارش سونیوز، این انفجارها که در محدوده چهارراه جبلیه کرمان روی داده به گفته معاون سیاسی استاندار کرمان یک حمله تروریستی بوده است.
 
 گزارشات رسمی، شنیده شدن دو صدای انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان را تایید کرده است.
 
یکی از حاضران در محدوده گلزای شهدای کرمان در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح حادثه انفجار گفت: انفجار اول در ابتدای مسیر موکب‌های منتهی به گلزار شهدا(مقابل مسجد فروزی) رخ داد و انفجار دوم در محل دیگر ورودی به سمت محدوده مسجد صاحب الزمان (تخت دریا قلی‌بیگ) رخ داده که در هر دو انفجار جمعیت زیادی حضور داشتند.
 
به گفته وی، جمعیت زیادی در محل انفجار اول حضور داشتند و برآوردها از کشته شدن بیش از ۶۰ نفر خبر می‌دهد.
 
افزایش تعداد شهدا به ۷۳ نفر و مصدومان به ۱۷۱ نفر
 
به گزارش سونیوز، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد تعداد شهدای حادثه تروریستی در کرمان تاکنون به ۷۳ تن و زخمی‌ها به ۱۷۱ نفر رسیده است، که حال برخی از مصدومان وخیم است و احتمال افزایش آمار شهدا وجود دارد.
 
او ادامه داد: تمام مراکز درمانی کرمان در حالت آماده‌باش بوده و دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران نیز آماده ارائه خدمات هستند و بالگرد اورژانس کشور در حالت آماده باش است.
 
به گفته وی، در حال حاضر ۲۲ آمبولانس در محل حادثه حضور دارند و در حال انتقال مصدومان حادثه به مراکز درمانی هستند. هم‌چنین مراکز درمانی و کدهای پشتیبان دانشگاه‌های علوم پزشکی معین نیز در حالت آماده باش هستند.
 
رئیس اورژانس کرمان پیش از این با اشاره به افزایش تعداد شهدا و مجروحین، آمار شهدا را تا پیش از این ۴۵ نفر و مجروحین را ۱۲۵ نفر اعلام کرده بود.
 
روابط عمومی سازمان اورژانس قبل از این گفته بود: در حادثه‌های انفجارهای امروز در کرمان تاکنون، ۷۱ مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.
 
گفتنی است در آمار قبلی تعداد شهدا به ۲۰ نفر و مصدومان به ۴۰ نفر رسیده بود.
 
پیام رئیس قوه قضاییه در پی حادثه تروریستی در کرمان
 
به گزارش سونیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پیامی حادثه تروریستی را تسلیت گفت.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار