1403/02/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/30

-

آذربایجان جایگاه خاصی در تمدن ایرانی اسلامی دارد

کد خبر : 5276
20:37
1402/10/08

سونیوز: رییس بنیاد ایران شناسی ایران با اشاره به اینکه آذربایجان جایگاه خاصی در تمدن ایرانی اسلامی دارد، گفت: مردم این منطقه در ادوار مختلف تاریخی نقش خود را برای توسعه تمدن ایرانی اسلامی ایفا کرده اند.

به گزارش سونیوز، « محمدحسین رجبی دوانی» روز جمعه در نشستی با فرماندار تبریز با بیان اینکه ایران و انقلاب اسلامی مدیون تبریز و آذربایجان است، اظهار کرد: ما تشیع و پاگرفتن انقلاب اسلامی را مدیون آذربایجان هستیم.
 
او خاطرنشان کرد: تشیع و مذهب رسمی توسط شاه عباس به عنوان شیعه اثنی عشری منتشر شد و پا گرفتن انقلاب و تضمین پیروزی انقلاب با قیام مردم تبریز بود.
 
رییس بنیاد ایرانشناسی جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به تبریز از سلسله نشست های جهاد تبیین خبر داد و گفت: امر جهاد تبیین مسئله مهم و ضروری است که با تخریب های صورت گرفته از جنگ و دفاع مقدس مهمتر شده است.
 
او ادامه داد: مردم آذربایجان در خلق حماسه ۹ دی و اعتراض به فتنه ۸۸ نقش مهمی برعهده داشتند.
 
رجبی دوانی با بیان اینکه بی حاشیه بودن مردم تبریز در حوادث نشان از آگاهی مردم این خطه دارد، ادامه داد: در قیام ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ همت و شجاعت مردم تبریز ضربه اساسی بر پیکره رژیم پهلوی زد و به مردم سایر مناطق کشور جرات ایستادن در مقابل رژیم طاغوت را داد.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار