1403/02/17

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/17

-

از هوش مصنوعی درامتحانات نهایی استفاده نمی‌شود

کد خبر : 5261
18:37
1402/10/06

سونیوز: معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش، از استخدام بالغ بر ۷۰ هزار مربی امور تربیتی و مشاوره و نیز مربی سلامت و تربیت بدنی در آموزش و پرورش در سال جاری و از طریق برگزاری آزمون استخدامی خبر داد و اعلام کرد که جزئیات ثبت نام و شرکت در این آزمون پس از نهایی شدن اعلام می شود.

به گزارش سونیوز، علی فرهادی در نشستی خبری با بیان اینکه به زودی تمام مدارس ما اعم از شبانه روزی و استعداد درخشان به مربی امور تربیتی و مشاوره و نیز مربی سلامت و تربیت بدنی مجهز می‌شوند، اظهار کرد: امسال بالای ۷۰ هزار نفر معلم و مربی پرورشی و تربیت بدنی از طریق ماده ۲۸ و برگزاری آزمون استخدامی جذب می کنیم که به محض قطعی شدن درباره آن اطلاع رسانی می‌کنیم.
 
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما به دنبال شایسته گزینی در آموزش و پرورش هستیم، توضیح داد: به دنبال این هستیم که کسی معلم شود که به فضای تعلیم و تربیت علاقمند باشد. معلمی صرفا یک شغل نیست بلکه یک علاقه و شغل مینیاتوری است که مهارت خاصی می خواهد. اصل بر این است که معلمان را از طریق خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی جذب کنیم اما در شرایط اضطرار می توانیم از طریق ماده ۲۸ نیز نیروهای خود را تامین کنیم.
 
او در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اتخاذ تدابیری در برنامه هفتم توسعه به منظور جلوگیری از تقلب در امتحانات نهایی، عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه برنامه ریزی شده است تا تمام زیرساخت‌های فناوری مرکز سنجش آموزش و پرورش تمام زیرساخت‌های فناوری اعم از تصحیح اوراق، چاپ سوالات و فناوری‌هایی که برای ارسال لینک چاپ سوالات به صورت در لحظه و جلوگیری از تقلب پبش بینی شده است را تامین کنیم. با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ شده است تا زیر ساخت فناوری آموزش و پرورش را برای امتحانات نهایی تامین کنیم چراکه این امور نهایتا به کیفیت تعلیم و تربیت منجر می‌شود.

استفاده از هوش مصنوعی برای برگزاری امتحانات نهایی مطرح نیست
 
فرهادی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی، گفت: اینکه بگوییم از طریق هوش مصنوعی سوال طرح می کنیم یا آزمون می گیریم در حال حاضر در دستور کار آموزش و پرورش نیست. ما از طریق آزمون سازی استاندارد و رعایت مسائلی نظیر حفظ محرمانگی سوالات باید آزمون نهایی را همزمان در تمام کشور و استان و مدارس برگزار کنیم. اما باید ابزار آن نظیر دستگاه چاپ سوالات و زیر ساخت فناوری اطلاعات و... را تامین کنیم تا همزمان سوالات را در اختیار همه حوزه ها قرار دهیم.
 
انتهای پیام
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار