1403/02/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/31

-

دستگاه‌ها از مردم کپی مدارک هویتی دریافت نکنند

کد خبر : 5243
19:09
1402/10/05

سونیوز: وزیر کشور از صدور کارت ملی هوشمند برای افراد زیر ۱۵ سال خبر داد و گفت: فرآیند صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ سال کشور از ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش سونیوز، احمد وحیدی در حاشیه رونمایی از سند هویتی شهید فخری زاده در جمع خبرنگاران گفت: سازمان ثبت احوال یکی از سازمان‌های مهم و زیرساختی کشور است که آمارهای حیاتی را برای انواع تجزیه و تحلیل‌ها تهیه می‌کند. بی تردید تحلیل‌هایی که روی این آمارها انجام می‌شود نقش مهمی در تصمیم گیری‌های کشور دارد.
 
او افزود: ثبت احوال به عنوان سازمان پیشرو در دولت سیزدهم اقدامات و تحولات خوبی را انجام داده که امیدواریم این مسیر دنبال شود. چرا که اقدامات بسیاری باقیمانده که باید محقق شود. سازمان ثبت احوال در زمینه آمارگیری ثبتی مبنا که از سال گذشته آغاز شد به عنوان یک اقدام بسیار مهم گام‌های موثری را برداشته است. پیشتر آخرین آمارگیری در سال ۱۳۹۵ انجام شده است. اگر آمارگیری ثبتی مبنا را دنبال کنیم قطعا به لحاظ آماری وضعیت بسیار بهتری را خواهیم داشت.
 
وزیر کشور با اشاره به موضوع قانون جوانی جمعیت گفت: تکالیف مهمی برای سازمان ثبت احوال تعیین شده که ایجاد دفتر مناسب در این سازمان آماده شده است تا اجرای دقیق این قانون محقق شود. بر همین اساس در اتاق جمعیتی که در سازمان ثبت احوال ایجاد شده است تلاش خواهد شد که تحقق قانون جوانی جمعیت به صورت تاثیرگذار دنبال شود.
 
دریافت کپی‌های کاغذی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های مختلف نیاز نیست
 
وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص دریافت کپی‌های کاغذی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های مختلف علی رغم اعلام ممنوعیت این موضوع، تأکید کرد: قطعا دریافت کپی‌های کاغذی از نظر ما ضرورتی ندارد.
 
به گفته وحیدی، وقتی دستگاه‌ها می‌توانند به سامانه‌های ثبت احوال متصل شوند و به صورت برخط این مدارک هویتی را دریافت کنند این مسیر قطعا مسیر امن‌تری نیز خواهد بود و رفاه مردم را نیز به همراه دارد و نباید نسبت به دریافت کپی‌های کاغذی اقدام کنند. امیدواریم دستگاه‌هایی که به این مدارک نیاز دارند از سامانه‌های ثبت احوال کشور استفاده کنند.
 
او افزود: سازمان ثبت احوال ارائه کننده خدمات است و آمادگی خود را برای ارائه این خدمات اعلام کرده است. ما هم از همه دستگاه‌ها درخواست می‌کنیم که به تکالیف قانونی خود عمل کنند. بی تردید وقتی قانون ابلاغ می‌شود نیازی به بخشنامه نیست. البته این خدمات جدید است، لذا دستگاه‌ها باید به متن قانون مراجعه کنند و از امکانات و ظرفیت‌های ایجاد شده بهره بگیرند. باید رویه‌های قبلی تغییر کند که البته شاید زمانبر باشد.
 
 
انتهای پیام
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار