1403/02/22

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/22

-

آلودگی هوا یک داستان تکراری ناراحت کننده در تبریز

کد خبر : 5192
15:09
1402/10/01

سونیوز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از آلودگی هوا به عنوان یک داستان تکراری ناراحت کننده در تبریز نام برد و گفت: این پدیده در ایام پاییز و زمستان یا افزایش آلاینده ها در این شهر بیشتر می شود و امسال به مسئولان امر بابت فکر عاجل برای جلوگیری از آلودگی هوا تذکر دادم.

به گزارش سونیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه انتخابات تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیش می برد افزود: انسان‌ها ناگریز از زندگی جمعی هستند و علاوه بر سرنوشت فردی، سرنوشت جمعی هم داریم که با انتخابات این نوع سرنوشت به بهترین شکل رقم می خورد.
 
او ادامه داد: انقلاب اسلامی با ایده مردم‌سالاری دینی، حضور مردم را در تدبیر امور زندگی جمعی فراهم کرده و در واقع انتخابات یک فرصت است.
 
آل هاشم گفت: باید عوامل مشارکت زا در انتخابات تقویت شود و از کارهایی که روی مشارکت تاثیر منفی می گذارد اجتناب کرد، افزایش مشارکت تنها معطوف به یک مولفه نیست عوامل متعددی باید کنار هم قرار گیرد تا یک انتخابات حماسی شکل بگیرد.
 
آل هاشم همچنین به اقدام اخیر دشمنان در هک سامانه سوخت اشاره کرد و گفت: این اقدام، اقدامی استیصالی و از روی درماندگی است که به اقتدار و امنیت کشور ضربه و خدشه ای وارد نمی‌کند.
 
دشمن روی مسائلی دست می‌گذارد که حس نارضایتی عمومی را تشدید کند
 
وی با بیان اینکه دشمن روی مسائلی دست می‌گذارد که حس نارضایتی عمومی را تشدید کند، افزود: دست گذاشتن روی زیرساخت ها مهمی همچون جایگاه سوخت و تلاش برای اختلال در روند فعالیت آن به دلیل فراگیری گسترده‌ای که دارد باعث می‌شود دامنه احساس نارضایتی عمومی تا حد زیادی بالا برود.
 
او افزود: البته ضریب حملات به زیرساخت‌های حساس بالاست و در حوزه امنیت سایبری اقدامات قابل توجهی انجام شده اما اجازه اختلال حتی در یک مورد نیز نباید به دشمن داده شود.
 
آل‌ هاشم اضافه کرد: باید در حوزه امنیت سایبری اقدامات کافی و نفوذ ناپذیر انجام دهیم.
 
او گفت: البته بازگشت سریع چرخه توزیع سوخت به شرایط عادی نشان دهنده کار جهادی در این حوزه بود که از دست اندر کاران قدردانی می‌کنم.
 
اودرباره آلودگی هوا، گفت: با وجود آن تذکرات، هنوز تبریز از آلودگی رنج می برد باید در این باره فکر اساسی شود تعطیلی مدارس کارساز نیست و این پاک کردن صورت مسئله است نه حل مسئله.
 
آل‌ هاشم افزود: منشا آلودگی هوا در تبریز مشخص است و باید روی رفع زمینه‌ های آلودگی کار شود، بر این اساس مدیران باید به مردم گزارش دهند که نسبت به سال گذشته در مورد کاهش آلودگی هوا چه اقداماتی کرده اند.
 
امام جمعه تبریز همچنین به موضوع بودجه و برنامه ریزی در کشور اشاره و اظهار کرد: قانون بودجه جامع‌ترین سند درآمدی و هزینه‌ای یکساله کشور است سال گذشته از همین تریبون و در مورد لایحه بودجه گفتم که هم دولت و هم نمایندگان مجلس باید بودجه را به نفع مردم تنظیم کنند تا معیشت مردم بهبود یابد.
 
آل هاشم گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم در بودجه‌ای که دولت‌ها می‌نوشتند هزینه‌های قطعی اما درآمدها غیرقطعی بود و این موضوع به کسری بودجه منجر می‌شد و فشار اینکار روی دوش مردم است.
 
انتهای پیام
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار