1403/06/26

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/06/26

-

استاد « نظمی تبریزی » در مقبره‌الشعرای تبریز به خاک سپرده شد

کد خبر : 5159
16:36
1402/09/28

سونیوز: آیین تشییع و وداع با استاد «علی نظمی تبریزی» از شاعران دوزبانه کشورمان با حضور جمعی از ادبا، شاعران، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش سونیوز، پیکر شاعر معاصر و پیشکسوت شعر و ادب ایران – استاد علی نظمی تبریزیامروز پس از وداع دوستان و شاگردان وی از محل منزل شخصی اش تا مسجد شهید مدنی بدرقه و با حضور جمعی از مسئولین استانی و اصحاب فضل و فرهنگ و ادب در مقبره‌الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.

علی نظمی ادیب متخلص به نظمی تبریزی از شاعران غزل‌سرای ایران بود.

او سرودن شعر را از ۱۶ سالگی آغاز کرد و شاگرد ملک الشعرای بهار، محمدامین ادیب طوسی و عباسقلی خان وقایعی بوده‌ است.

علاوه بر شعر، آثار تحقیقی ادبی نیز از وی به چاپ رسیده که از جمله این آثار می‌توان به تذکره الشعرای منظوم و منثور «دویست سخنور» و «گلشن معانی» شرح برخی ابیات مشکله فارسی اشاره کرد.

استاد علی نظمی در سال ۱۳۰۶ در تبریز متولد شد و در ۱۹ سالگی به هوای تحصیل در کلاس های شبانه ثبت نام کرد پس از اخذ گواهی نامه ششم ابتدائی، به فراگیری صرف و نحو و خواندن کتب قدیمی از جمله گلستان سعدی، کلیله و دمنه، مقامات حمیدی و تاریخ معجم که از مهمترین متون ادبی هستند پرداخت و ۶ سال به شاگردی استادان ادبیات عرب برای فراگیری این حوزه مشغول بود.

او سرودن شعر را با شاگردی نزد ملک الشعرای بهار، محمدامین ادیب طوسی و عباسقلی خان وقایعی آغاز کرد و ادامه داد، سال های متمادی به مطالعه بسیار در خصوص ادبیات پرداخت.

استاد علی نظمی تبریزی، با وجود کهولت سن به فعالیت ادبی و همراهی با فعالیت های فرهنگی شهر ادامه داد و در جایگاه ریاست انجمن ادبی «بزم سخن» منشاء خیر و برکت برای کشورمان شد.
 
انتهای پیام
 
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار