1403/02/28

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/28

-

تبعات حاشیه سازی های برنامه ای تلوزیونی برای تیم های تبریزی؛

ماشین سازی از تراکتور حمایت کرد، سازمان لیگ تهدید

کد خبر : 51
11:28
1399/10/06

کمیته مسابقات سازمان لیگ ماشین سازی تبریز را بدلیل ممانعت از ورود دوربین های تلوزیونی به ورزشگاه اختصاصی خود که در حمایت از تراکتور صورت گرفت، تهدید به پیگیری از طریق ارکان قضایی کرد.

به گزارش سونیوز، حواشی اخیر ایجاد شده در یک برنامه تلوزیونی برای تراکتور تبریز هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد، حواشی که با سخنان و ادعاهای جنجالی مربی سابق تراکتوری ها بر روی آنتن زنده تلوزیون و عدم اجازه دست اندرکاران برنامه فوتبال برتر شبکه سه به مسوولان تراکتور برای پاسخگویی شروع شد و اکنون با اقدام ماشین سازی در عدم اجازه به حضور دوربین های تلوزیونی به ورزشگاه اختصاصی اش برای پوشش بازی با نفت مسجد سلیمان وارد مرحله جدیدی شده است.
ماجرا از آنجا شروع شد که علیرضا منصوریان که تنها در دو هفته نخست لیگ برتر بر روی نیمکت سرخپوشان تبریزی نشسته بود و پس از عقد قرارداد با این تیم مدح و ثناهای بسیار در مورد تبریز و تراکتور و هوادارانش گفته بود، به یکباره از سرمربیگری سرخ های تبریز کنار گذاشته شد و پایان همکاری تراکتور با وی بدلیل آنچه که عدم دستیابی به اهداف برنامه ریزی شده عنوان گردید، اعلام شد و پس از آن بود که این بازیکن و مربی سابق استقلال تهران در برنامه فوتبال برتر با طرح این ادعا که مالک باشگاه تراکتور سودای ریاست فدراسیون فوتبال را در سر می پروراند، مدعی شده بود که در صورت تحقق چنین موضوعی، وی قید مربیگری در ایران را می زند چرا که زنوزی باشگاه های استقلال و پرسپولیس را سلاخی خواهد کرد.
منصوریان مربی سفارش شده بود
پس از آن که منصوریان این ادعاهای جنجالی را علیه باشگاه تراکتور و مالک آن مطرح کرد و حتی مدعی شد که پیراهن های این تیم در تبریز تولید و مارک یک شرکت خاص بر آنها زده می شود، نماینده مالک در تیم فوتبال تراکتور به این اظهارات واکنش نشان داده و اظهار داشت که منصوریان را نبی به زنوزی سفارش کرده است.
بهداد در همین رابطه با بیان اینکه دغدغه منصوریان به جای مربیگری، سگ‌ وی بوده و این مربی با بازیکن یک میلیاردی قراردادی چهار میلیاردی امضاء کرده، افزوده بود: وقتی مالک می‌بیند مشغله ذهنی شما از فردای عقد قرارداد، افتتاح رستوران در تبریز است و یا با بازیکن یک میلیاردی، چهار میلیارد قرارداد می‌بندید، چرا نباید دغدغه داشته باشد.
وی با بیان اینکه زنوزی به عنوان مالک باشگاه تراکتور پاسخگوی هواداران است، خاطر نشان کرده بود: منصوریان حتماً باید در محاکم قضائی این ادعاها را اثبات کنند که چه کسی وی را تهدید کرده زیرا طرح چنین ادعایی، موضوعِ ساده ای نیست و وقتی فردی در رسانه ملی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند، قطعاً باید به اندازه کافی اسناد داشته باشد تا بتواند این ادعاها را ثابت کند.
ممانعت ماشین سازی از ورود دوربین های تلوزیونی به ورزشگاه اختصاصی در حمایت از تراکتور
ابعاد این حواشی زمانی گسترده تر شد که باشگاه ماشین سازی که پیشتر اعلام کرده در حمایت از تراکتور، اجازه ورود دوربین های تلویزیونی به ورزشگاه خانگی خود را برای پوشش بازی این تیم با نفت مسجد سلیمان نخواهد داد، این تصمیم را عملی کرد و البته این اقدام نیز واکنش کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ را به دنبال داشت.
بنابر اعلام مدیران باشگاه ماشین سازی تبریز، بازی این تیم مقابل حریف مسجدسلیمانی با استناد به ماده 22 آیین نامه درباره وظایف و تعهدات باشگاه ها، مانع از ورود دوربین های تلویزیونی برای پوشش این بازی شده است چرا که بر اساس این ماده باشگاه ها باید توافق نامه های مالی و تجاری و بازرگانی، رادیو تلویزیونی، مخابراتی و دیجیتال که از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ امضا شده را رعایت کنند.
بنابر ادعای باشگاه ماشین سازی، فدراسیون بابت حق پخش تلویزیونی هیچ گونه توافق مالی با سازمان صدا و سیما ندارد و وقتی حق پخشی به تیم ها داده نمی شود، نمی توان تیم ها را نیز ملزم کرد که حتما دوربین های تلویزیون را به ورزشگاه راه بدهند.
هر چند این اقدام باشگاه ماشین سازی با استناد به چنین بند قانونی انجام شد اما طبق اعلام شفاهی مسوولان این باشگاه در واقع واکنشی به حواشی ایجاد شده در برنامه فوتبال برتر بود چرا که در این برنامه به تراکتور توهین شده و تلویزیون اجازه نداده باشگاه تبریزی در قبال اتهامات علیرضا منصوریان سرمربی عزل شده این تیم از حق خود دفاع کند.
تهدید کمیته مسابقات لیگ به ارجاع پرونده به ارکان قضایی
پس از این اقدام باشگاه ماشین سازی، مسوولان کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ از پیگیری قضایی این موضوع خبر داد و گفت: کار باشگاه ماشین سازی در ممانعت از پخش تلویزیونی دیدار با نفت مسجد سلیمان تخلف است.
سهیل مهدی با انتقاد از باشگاه ماشین سازی گفته است: مدیرعامل باشگاه ماشین سازی دیروز شفاهی به ما اعلام کرد بنیان دیزل ورزشگاه خانگی ما است و تشخیص می‌دهیم دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه نیایند. این در حالی است که طبق قوانین بین المللی ۲۴ ساعت قبل از بازی استادیوم دست سازمان برگزار کننده است و هشدار دادیم که این کارشان تخلف است و به ارکان قضایی ارجاع داده می‌شود.
وی افزوده است: هیچ مقامی اجازه دخل و تصرف در بازی را به جز سازمان لیگ ندارد و ما نیز تذکر لازم را در این خصوص دادیم که مسوولان ماشین سازی به ما نامه زدند و قول همکاری دادند اما به یکباره و نیم ساعت قبل از بازی اعلام کردند مالک مجموعه بنیان دیزل اجازه دوربین‌ها را نداده است و دوربین‌ها هم به خانه برگشته‌اند در حالی که مسئولان ماشین سازی به ما تضمین دادند و گفتند بازی حتی ممکن است به ورزشگاه یادگار امام منتقل شود اما با وجود تضمینی که دادند، دوباره بازی به بنیان دیزل رفت.
مسوول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ تصریح کرده است: در شرایط فعلی که هواداران نمی‌توانند به ورزشگاه بروند و بازی ها را از خانه هم تماشا می کنند و جلوگیری از پوشش تلوزیونی مسابقات، این امکان را نیز از آنها می گیرد و این یک موضوع اجتماعی است و بر همین اساس گزارش ناظر بازی به ارکان قضایی ارجاع داده می‌شود چرا که این دخل و تصرف در برگزاری بازی است و نمی‌ توان از آن چشم پوشی کرد.
مهدی تاکید کرده است: همانطور که گفتم در این خصوص ارکان قضایی فدراسیون فوتبال تصمیم گیری می‌کنند چرا که وقتی ورزشگاه در اختیار برگزار کننده نباشد، موجب می شود موضوع به سمت سلب میزبانی باشگاه نیز برود، امروز بحث بر سر دوربین های تلوزیونی است و ممکن است یک روز دیگر بگویند دلمان نمی‌خواهد نورافکن ورزشگاه را روشن کنیم و باید جلوی چنین اقداماتی را گرفت و به طور حتم کمیته انضباطی تصمیم مقتضی را در این خصوص خواهد گرفت و مطمئن باشید به این راحتی نباید از این مسئله گذشت.
به هر ترتیب آنچه بدیهی است این که می شد به ساده ترین شکل ممکن از ایجاد چنین حواشی دامنه داری جلوگیری کرد و تنها با برقراری یک تماس تلفنی از سوی دست اندرکاران برنامه فوتبال برتر با مسوولان باشگاه تراکتور در مقام شفاف سازی و پاسخگویی به ادعاهای منصوریان قائله را ختم کرد، موضوعی که مانند بسیاری از موارد مشابه در خصوص تیم های تبریزی مراعات نشد در حالی که در تمام برنامه های تلوزیونی به ویژه از نوع ورزشی در چنین شرایطی به صراحت اعلام می شود که حق پاسخگویی برای طرف مورد ادعا محفوظ است.

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار