1403/02/23

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/23

-

ورود پیکر مطهر پنج شهید گمنام به تبریز

کد خبر : 5049
12:47
1402/09/18

سونیوز: پیکر پاک و مطهر تعداد پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز وارد این شهر شد.

به گزارش سونیوز، پیکرهای این شهدا در محل فرودگاه بین المللی تبریز با تشریفات نظامی مورد استقبال مقامات لشکری و استانی و نیز آحاد مردم قرار گرفت .
 
قرار است هر کدام از شهدای مزبور در شهرها و بخش های مختلف آذربایجان شرقی تدفین شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اعلام کرد: این شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس تا ۲۳ آذر ماه جاری در شهرهای مختلف استان میهمان مردم انقلابی این خطه خواهند بود تا در نهایت و پس از حضور در کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان، در محل های مورد نظر دفن شوند.
 
دریادار « رضا عباسی» اظهار کرد: پیکر مطهر این شهیدان گمنام روز ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از میدان شهدای شهر تبریز تشییع و به شهرهای محل خاکسپاری انتقال داده می‌شوند.
 
وی ادامه داد: پیکر یکی از شهدای گمنام در مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک تبریز آرام می‌گیرد و پیکر یکی دیگر از شهدا نیز در شهر تیمورلوی بخش گوگان از توابع شهرستان آذرشهر به خاک سپرده می شود.
 
عباسی افزود: پیکر سه شهید گمنام دیگر در بخش ترک شهرستان میانه، مقبره شیخ شهاب الدین اهری در شهرستان اهر و پادگان فرماندهی پشتیبانی نیروی زمینی ارتش در مراغه به خاک سپرده خواهد شد.
 
طی روزهای اخیر ایران اسلامی میزبان تعداد ۲۸۰ شهید گمنام است که از این تعداد، پیکر مطهر یکصد شهید گمنام در تهران و ۱۸۰ شهید گمنام در دیگر استانها تشییع و تدفین می شوند.
 
انتهای پیام
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار