1403/02/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/29

-

مشاور نظامی رهبری:

کاندیدا شدن نظامیان در انتخابات جز حقوق شهروندی است

کد خبر : 500
17:49
1399/12/19

مشاور نظامی رهبر انقلاب گفت: نامزد شدن افراد نظامی در انتخابات مانند حق رأی آنها، جز حقوق شهروندی این قشر محسوب می شود و قانون هیچ منعی در این خصوص ندارد.

به گزارش سونیوز، سرتیپ حسین دهقان که کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را اعلام کرده، اظهار داشت: همانگونه که رای دادن نظامیان، حق شهروندی آنها محسوب می شود، نامزدن شدن فرد نظامی در هر انتخاباتی هم حق شهروندی اوست.

وی با بیان اینکه در قانون هیچ منعی برای حضور یک فرد نظامی در انتخابات ندارد، افزود: آنچه موجب نگرانی داوطلب شدن فرد نظامی در انتخابات می شود و البته من هم این نگرانی را دارم زمانی است که نظامیان سازمان یافته بخواهند یک جایگاه سیاسی را اشغال کنند.

این فرمانده سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: شدیدترین نوع این امر، کودتا و در حداقل ترین سطح روی کارآمدن یک نظامی به کمک سایر نظامیان است که هر دو حالت مذموم و غیرقابل قبول است و قطعا من چنین وضعیتی را تایید نمی کنم.

گفتنی است با توجه به افزایش احتمال حضور برخی چهره های نظامی از جمله تعدادی از فرماندهان سپاه، برخی جریان های فکری و سیاسی این نکته را یادآور می شوند که حضور نظامیان در انتخابات خلاف وصیت امام خمینی در خصوص منع ورود این گروه به رقابت های سیاسی است.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار