1403/07/27

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/07/27

-

خالی بودن مخازن 79 درصد از سدهای آذربایجان شرقی

کد خبر : 4974
18:20
1402/09/11

سونیوز: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اعلام اینکه میانگین پرشدگی سدهای استان در سال آبی جاری نسبت به اواخر تابستان گذشته تغییری نکرده و همان ۲۱ درصد است، گفت: بیشترین پرشدگی مربوط به سد سهند با ۴۰ درصد و کمترین نیز با سه درصد مربوط به سد نهند است.

به گزارش سونیوز، یوسف غفارزاده در گفت و گویی  با تشریح میزان بارندگی های استان در سال آبی جاری و تاثیرات آن بر روی منابع آبی شامل روان آب ها و آب های زیرزمینی، گفت: تا پایان آبان ماه گذشته حدود ۳۷.۷ میلیمتر در استان بارندگی ثبت شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۷۰ درصد بیشتر و نسبت به دراز مـــدت ۲۸.۱ درصد کمتر شده است.
 
«یوسف غفارزاده» ادامه داد: بیشترین بارندگی در این مدت در ایستگاه مراغه با ۵۸.۴ میلی متر و کمترین بارش در ایستگاه میانه با ۱۲.۱ میلی متر گزارش شده است، همچنین بیشترین افزایش در ایستگاه شبستر با ۲۱.۳ درصد و بیشترین کاهش نیز در میانه با ۷۶.۳ درصد نسبت به درازمدت اتفاق افتاده است.
 
او ادامه داد: مجموع حجم آب ورودی به سدهای استان در سال آبی جاری ۱۸.۶ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته که ۱۵.۹ میلیون متر مکعب بود ۱۸ درصد بیشتر شده اما در مقایسه با بلند مدت ۹۶ درصد کمتر شده است.

غفارزاده افزود: حجم آب موجود در مخازن سدهای استان در سال آبی جاری ۱۱۹.۳ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال قبل با ۱۴۶.۸ میلیون مترمکعب معادل ۱۹ درصد کمتر شده است.

غفارزاده، ورودی مخزن ۲ سد مرزی خداآفرین و ارس را ۸۶۹.۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان از ورود آب به این ۲ سد در مقایسه با سال قبل که ۸۲۳.۱ میلیون متر مکعب بود ۶ درصد بیشتر شده اما در مقایسه با دراز مدت ۹۰ درصد کمتر است.

او حجم آب موجود در مخزن این ۲ سد را ۵۸۵.۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: در زمان مشابه سال قبل این ۲ سد حدود ۵۵۸ میلیون متر مکعب آب داشتند که نشان از افزایش پنج درصدی حجم آب در مخازن این ۲ سد در سال آبی جاری دارد.

غفارزاده گفت: میزان پرشدگی سد ارس ۳۳ درصد و میزان پرشدگی سد خداآفرین ۱۱ درصد است و به طور میانگین ۲۰ درصد حجم مخازن این ۲ سد پر شده است.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار