1403/02/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/30

-

نقص در دودکش‌ها، عامل 70 درصد گازگرفتگی

کد خبر : 4922
10:27
1402/09/06

سونیوز: مسئول امداد بهره‌برداری مکانیزه شرکت گاز تبریز بر لزوم اطلاع‌رسانی و آموزش نکات ایمنی توسط رسانه‌ها به آحاد مردم تاکید کرد و ادامه داد: ما دو نوع حادثه گازگرفتگی و آتش‌سوزی داریم که با توجه به شروع فصل زمستان، حادثه گاز گرفتگی افزایش می‌یابد و از سویی ۷۰ درصد گازگرفتگی‌ها ناشی از نقص در دودکش‌ها است.

به گزارش سونیوز، محمدباقر بردباری دوشنبه، ششم آذرماه در بازدید خبرنگاران از مرکز پیام امداد و بهره‌برداری مکانیزه شهر تبریز، به عملکرد و خدمات این مرکز اشاره کرد و افزود: کلیه تماس‌های مشترکان گاز برای قطعی، نشتی و حوادث‌ از طریق شماره ۱۹۴ انجام می‌گیرد و نیروهای ما تا ۱۰ دقیقه بعد به محل مورد نظر اعزام می‌شوند.
 
او، تبریز را جزو پنج شهر پرحادثه در زمینه گاز گرفتگی در کشور عنوان کرد و افزود: گاز مونوکسید کربن بی‌بو، بی‌نگ و بسیار خطر زا است که در راستای مشکل داشتن دودکش و استفاده نامناسب از آن است که ۲۲ نفر فوتی در هشت ماهه سال جاری در استان داشته‌ایم و در حادثه اخیر در محله ولیعصر تبریز نیز به ۱۰۰ منزل مسکونی خسارت وارد شد.
 
بردباری به روش‌های تست مکش دودکش و کارکرد صحیح آن اشاره کرد و ادامه داد: اولین روش، انداختن یک طناب با سنگ داخل دودکش است تا موانع و گرفتگی مسیر دودکش باز شود. دومین روش نیز روشن کردن کبریت روی دهانه دودکش است تا از مکش داشتن آن مطمئن شویم و روش سوم نیز لمس بدنه دودکش است تا از گرم بودن آن اطمینان حاصل کنیم.
 
بردباری به توجه کردن به علائم گازگرفتگی در خانواده تاکید کرد و گفت: علائم گاز گرفتگی مشابه سرماخوردگی است ولی اگر کل خانواده دچار علائمی از جمله سردرد شدند باید به نشتی و گاز گرفتگی در خانه توجه کرده و با سرماخوردگی اشتباه نگیریم.
 
انتهای پیام
 
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار