1403/02/26

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/26

-

پیش بینی بارش باران در آذربایجان شرقی

کد خبر : 4820
09:02
1402/08/28

سونیوز: مدیر روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از بارش باران گاهی به صورت رگبار رعد و برق و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف و مه و کاهش محسوس دما ۱۲-۶ درجه از شب یکشنبه ۲۸ آبان تا اوایل چهارشنبه یک آذر در کلیه نواحی استان خبر داد.

به گزارش سونیوز، افشین ابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف و مه، افزود: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی احتمال کولاک برف و یخبندان، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، در نواحی مستعد بارش تگرگ، اصابت صاعقه و مه گرفتگی دور از انتظار نیست.
 
او ادامه داد: توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب، احتیاط در ترددهای جاده‌ای( مخصوصا در جاده‌های کوهستانی)، لغو فعالیت‌های کوهنوری و اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر، سیلاب‌های احتمالی انجام گیرد.
 
ابراهیمی با اشاره به وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، بیان کرد: احتمال پرتاب اشیا و سقوط اجسام و خسارت به سازه‌های سبک و شکستن سرشاخه هاب درختان، تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست.
 
او افزود: توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود و عملیات عمرانی و کشاورزی در نواحی سردسیر توقف یابد.
 
انتهای پیام 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار