1403/02/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/29

-

۷۵ اثر هنری و صنایع دستی آذربایجان شرقی «مهر اصالت ملی» دریافت می‌کنند

کد خبر : 4709
16:28
1402/08/17

سونیوز: مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از پذیرش تعداد ۷۵ اثر هنری و صنایع دستی این استان جهت دریافت مهر اصالت ملی خبر داد.

به گزارش سونیوز، «احمد حمزه‌زاده» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری هفتمین دوره ارزیابی مهر اصالت ملی در منطقه شمال غرب کشور در تبریز، افزود: در این دوره تعداد ۹۵ اثر از آذربایجان شرقی مورد سنجش و ارزیابی کارشناسان مربوطه قرار گرفت که در نهایت تعداد ۷۵ اثر نامزد دریافت مهر اصالت ملی شدند.
 
او ادامه داد: در این دوره از ارزیابی مهر اصالت ملی، آثاری از استان های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی، اردبیل و زنجان مورد ارزیابی و کنکاش علمی و تاریخی قرار گرفتند.
 
حمزه زاده اظهار کرد: تاکنون هنرمندان آذربایجان‌ شرقی در رشته ها و بخش های گوناگون صنایع دستی و هنری تعداد ۲۰۲ نشان ملی مرغوبیت و ۱۳ نشان بین‌المللی صنایع‌ دستی را دریافت کرده‌اند.
 
او با بیان اینکه ارزیابی مهر اصالت محصولات صنایع دستی، حرکتی بزرگ در جهت استانداردسازی محصولات صنایع دستی با رعایت مواردی از جمله اصالت، مرغوبیت، نوآوری و قیمت‌گذاری صحیح است، یادآوری کرد: محصولات دریافت کننده مهر اصالت ملی، سال آینده در ارزیابی مهر اصالت بین‌المللی نیز شرکت می کنند.
 
حمزه زاده گفت: شاخص های انتخابی هیات داوران در جهت اقبال هرچه بیشتر محصولات هنری دستی در بازارهای داخلی و بین‌المللی لحاظ می شود و در جریان ۶ دوره گذشته تعداد دریافت‌کنندگان مهر اصالت ملی سه هزار و ۶۰۰ اثر است که از این تعداد حدود ۳۷۰ محصول مهر اصالت بین‌المللی دریافت کرده‌اند.
 
به گفته وی در حال حاضر تعداد ۲۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در رشته های مختلف صنایع دستی فعالیت دارند که بیش از ۸۵ رشته را شامل می شود.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار