1403/02/24

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/24

-

مراسم صدمین سالگرد جمهوری ترکیه برگزار شد

کد خبر : 4597
22:52
1402/08/07

سونیوز: مراسم جمهوری ترکیه روز یکشنبه با حضور رئیس جمهور و مقامات ارشد لشکری و کشوری همراه با نمایش جنگنده‌های ترکیه در «آنکارا» پایتخت ترکیه برگزار شد.

به گزارش سونیوز، مقامات ارشد ترکیه روز یکشنبه صدمین سالگرد جمهوری ترکیه را در شهر «آنکارا» پایتخت این کشور جشن گرفتند.
 
به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به همراه مقامات لشکری و کشوری از مقبره «مصطفی کمال آتاتورک،» بنیانگذار ترکیه در شهر «آنکارا» دیدن کردند.
 
وی در این مراسم گفت:«به عنوان دولت ترکیه جمهوری ما امن‌تر از همیشه و در دستان امن و صالح است.»
 
اردوغان گفت:«ملت مصمم است تا آرمان یک ترکیه بزرگ و قدرتمند را بدون توجه به دشمنان خارجی و داخلی بالا ببرد.»
 
ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران پیام تبریکی به همتای ترکیه‌ای خود به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری در ترکیه ارسال کرد.
 
در پیام پوتین به رئیس جمهور ترکیه آمده است: «کشور شما بر چالش‌های متعددی غلبه کرده و به موفقیت‌های شناخته شده‌ای دست یافته است. ترکیه کشوری بسیار مورد احترام در صحنه جهانی است.»
 
ائتلاف ناتو نیز به همین مناسبت پیامی به دولت ترکیه ارسال کرد. ائتلاف ناتو با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «اکس» صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه را به این کشور تبریک گفت. در این مراسم جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه نمایش هوایی را به اجرا گذاشتند.
 
این در حالی است که ده‌ها هزار نفر از مردم ترکیه بعد از ظهر شنبه در تجمع حمایت از فلسطین در شهر «استانبول» به خیابان‌ها آمدند. فیلم‌های منتشر شده از این تجمع باشکوه مردمی پرچم‌های ترکیه و فلسطین را در دستان مردم نشان داد. مردم در این تجمع شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و در اعتراض به رژیم اسرائیل سر دادند.
 
انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار