1403/02/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/10

-

تبریز؛ پایلوت اتحاد اقوام ایرانی زیر چتر سینما

کد خبر : 4341
23:32
1402/07/07

سونیوز: در دیدار رییس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی و رییس این رویداد بر اهمیت برگزاری شایسته، پرداخت درست موضوعی و میزبانی مطلوب از هنرمندان در برگزاری این رویداد تاکید شد.

به گزارش سونیوز به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی و رییس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شامگاه جمعه ۷ مهر، در دبیرخانه این رویداد حضور یافت و درباره روند جشنواره توضیحاتی ارائه کرد.

وی در دیدار با مدیران جشنواره بر اهمیت حفظ وحدت و همبستگی اقوام ایرانی تاکید کرد و گفت: جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی بر وحدت و همبستگی اقوام ایرانی تاکید دارد و هنرمندانه قرار است موضوعی به این مهمی را از منظر سینما روایت کند.

محمدی ادامه داد: اقدامات خوبی تاکنون برای میزبانی شایسته تبریز از هنرمندان و سینماگران در تبریز در ایام برگزاری جشنواره انجام شده است. امیدواریم تبریز میزبان خوبی برای این رویداد و همه دست‌اندرکاران و هنرمندانش باشد.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت محتوایی و موضوعی جشنواره در پرداخت درست و بازنمایی‌اش گفت: اهمیت موضوع اقوام ایرانی و خلایی که پیش از این در حوزه سینما نسبت به این موضوع احساس می‌شد، ظرفیت‌های بزرگی را برای برگزاری یک جشنواره مختص آن فراهم کرده است و تلاش و سعی‌مان نیز بر این است که جشنواره در حد و استانداردهای بالایی در تبریز برگزار شود.

مهدی حیدری رییس نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نیز در ادامه با ارائه گزارشی از کمیت و کیفیت فیلم‌های رسیده به دبیرخانه بیان کرد: این جشنواره کاملا هدفمند و بر پایه پژوهش و تحقیق پایه‌گذاری شده است و کارگروه‌های مختلفی در آن فعالیت دارند تا بتوانیم موضوعی حساس و مهم را به شیوه‌ای متفاوت از جشنواره‌‌های مرسوم سینمایی مورد تاکید قرار دهیم. این تفاوت قطعا در نحوه برگزاری، انتخاب فیلم و کم و کیف جشنواره نمود خواهد یافت. 

وی افزود: وفاق ملی مهم‌ترین سرفصل جشنواره فیلم اقوام ایرانی است و بنا داریم با این حرکت بزرگ و ملی فرهنگی، تبریز را به پایلوتی برای نمایش اتحاد همه اقوام ایرانی تبدیل کنیم.

گفتنی است آخرین مهلت ارسال اثر به این رویداد تا ۱۷ مهر ۱۴۰۲ و از طریق سایت www.aghvamfilm.com خواهد بود.

نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و ریاست مهدی حیدری توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر ۹ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۲ با شعار «اقوام، ریشه ایران زمین» در تبریز برگزار خواهد شد.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار