1403/02/28

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/28

-

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد

ایجاد ۵۰۰۰ شغل در آذربایجان شرقی با افتتاح ۹۵ پروژه

کد خبر : 3991
22:17
1402/06/07

سونیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۲۷ مجوز برای تسهیل در سرمایه‌گذاری صادر شده است، گفت: ۹۵ پروژه نیز در بخش‌های مختلف مانند هتل و واحد اقامتی با ۱۰ هزار میلیارد تومان طی دولت سیزدهم افتتاح شده که با این کار برای پنج هزار نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش سونیوز، احمد حمزه زاده، روز سه‌شنبه، ۷ شهریورماه در چهارمین جلسه‌ از سلسله نشست‌های رسانه‌ای به سوی قله به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: دولت سیزدهم عنایت ویژه‌ای به توسعه گردشگری دارد، استان آذربایجان شرقی از لحاظ گردشگری از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه این استان دارای رتبه‌ی سوم در جذب گردشگران است، گفت: ۱۰ درصد حجم سرمایه‌گذاری‌های گردشگری کشور در این استان انجام می‌گیرد.
 
او با بیان اینکه ۱۰۵ پروژه‌ی سرمایه گذاری با ۳۵ هزار میلیارد تومان شامل هتل بوتیک، بوم گردی، تاسیسات گردشگری و مجتمع بین راهی در حال اجرا است، بیان کرد: دولت مردمی تمام توان دیپلماسی خود را گذاشته و با حضور موثر در برخی کشورها و دعوت آن‌ها به ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها متعدد منجر به افزایش ۱۵۰ درصدی گردشگران طی این دو سال شده است به طوری که در استان ما ۱۳۰ هزار اقامت کننده در هتل‌های خود دارد.
 
حمزه زاده با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی و گردشگری از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه سالجاری در تبریز برگزار می‌شود، افزود: طی دو سال اخیر ۱۵۲ نمایشگاه بازارچه صنایع دستی در استان برگزار می‌شود و همچنین ۵۲ میلیارد دلار صادرات صنایع دستی در استان ثبت شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: چهار هزار اثر در استان شناخته شده است که دو هزار و ۵۰۰ مورد آن ثبت ملی شده است همچنین از شهرهای استان، تبریز به عنوان شهر فرش، اهر به عنوان شهر ورنی، سردرود به عنوان شهر ملی تابلو فرش در استان ثبت شده است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار