1403/02/28

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/28

-

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت دیپلماسی ورزشی در راستای توسعه همکاری مشترک کشورها

کد خبر : 3988
13:14
1402/06/05

سونیوز: استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: معتقدیم که باید از ظرفیت دیپلماسی ورزشی در راستای توسعه همکاری مشترک کشورها استفاده شود؛ چراکه اگر در بین کشورها و ملت‌ها صلح و دوستی و رابطه مبتنی بر همکاری‌های مشترک برقرار باشد، امکان پیشرفت و گسترش مناسبات در سایر حوزه‌ها فراهم خواهد شد.

به گزارش سونیوز، عابدین خرّم در آئین افتتاحیه سی و ششمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان، اظهار کرد: مایه مباهات است که در شهر تاریخی و پرافتخار تبریز میزبان مسابقات هستیم و امیدواریم این تور منشأ خیر برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل باشد.
 
وی ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری این رویداد ورزشی، برای ورزشکاران شرکت‌کننده در آن آرزوی موفقیت کرد و گفت: ورزش زبان مشترک انسان‌ها و ملت‌ها فارغ از همه مرزهای جغرافیایی است و تأثیر غیرقابل‌انکاری در ترویج صلح، دوستی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها دارد.
 
استاندار آذربایجان شرقی برگزاری مستمر سی و شش دوره تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان را نشان‌دهنده سطح بالا و جایگاه تثبیت‌شده این رویداد ورزشی دانست و گفت: بی‌شک برگزاری این دست تورهای ورزشی یکی از عوامل مهم در همگانی شدن و توسعه ورزش دوچرخه‌سواری و تزریق روح نشاط به علاقه‌مندان و انگیزه مضاعف به ورزشکاران است.
 
خرّم افزود: امروزه ورزش به‌عنوان یکی از فراگیرترین پدیده‌های جهان، بخش قابل‌توجهی از زندگی اجتماعی مردم را دربرگرفته و ازاین‌رو نقش مهمی در هویت‌سازی فردی، توسعه‌ روابط انسانی و تحکیم انسجام اجتماعی دارد.
 
وی، ترویج ورزش همگانی و حرفه‌ای را زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان و هزینه در این حوزه را یک سرمایه‌گذاری چندوجهی و بلندمدت برای رشد و توسعه جوامع دانست و گفت: ایران با دارابودن تمدن چندین هزار‌ساله، همواره پرچم‌دار صلح و آشتی و نوع‌دوستی میان ملت‌ها بوده و بر اساس این سابقه کهن، دولت سیزدهم دیپلماسی فعال و چندجانبه را در محیط بین‌المللی و منطقه‌ای دنبال می‌کند.
 
انتهای پیام
 
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار