1403/02/26

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/26

-

رئیس دانشگاه تبریز خبر داد

دانشگاه تبریز یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور

کد خبر : 3987
09:46
1402/06/05

سونیوز: رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در پایگاه رتبه‌بندی شانگهای قرار گرفته‌است.

به گزارش سونیوز، صفر نصراله‌زاده روز شنبه، ۴ شهریور ماه، در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: دانشگاه تبریز در پایگاه رتبه‌بندی شانگهای، جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته‌است، ارتباط بین‌المللی دانشگاه تبریز به چند کشور محدود نمی‌شود؛ به‌طوریکه در رتبه‌های سال‌های پیش در رتبه ۹۰۰ بوده و الان در ۷۰۰ قرار گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ هزار نفر دانشجو داریم که ۴۰ درصد تحصیلات تکمیلی است و  از  لحاظ جنسیت ۵۲ درصد دانشجویان خانم و ۴۸ درصد آقاست، اعلام کرد: ۲۵ نفر از اساتید دانشگاه تبریز جزء دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا هستند.
 
وی گفت: دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران بیشترین مقالات بین‌المللی را داراست همچنین به لحاظ سرانه مقاله بعد از تربیت مدرس رتبه دوم را نداریم و با یک نگاه رتبه اول هستیم؛ زیرا تربیت مدرس دانشگاه تحصیلات تکمیلی است.
 
رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز در زمینه فعالیت‌های فرهنگی به خوبی عمل کرده است به طوریکه انجمن‌های دانشجویی رتبه اول را کسب کرده‌اند و فعالیت جنبی دانشگاه مورد تاکید و قطعا در این زمینه گام بر خواهیم داشت.

وی در خصوص مهاجرت دانشجویان نخبه، اظهار کرد: مهاجرت نخبگان دو طرفه است و این‌گونه نیست که نخبه‌ای از اینجا برود و از آن طرف کسی نیاید، آمار‌های غیررسمی اعلام می‌شود که اکثرا صحت ندارد!  عمدتا اساتیدی که مرخصی گرفتند و به خارج رفتند، برگشته‌اند و شاید تعداد اساتیدی که به کل رفته‌اند زیر ۱۰ نفر است.

وی در خصوص تحصیل دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: در جذب دانشجویان خارجی بسیار موفق عمل کردیم، دانشجویانی از سوریه، آفریقا و بیشتر از عراق در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های فرانسلی جزو اهداف ماست که بالاتر از نسل یک و دو و سه و چهار است و به نوعی دانش حکمت بنیان باشد، گفت: ما به دنبال این هستیم که دانشگاه انسان تولید کند.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: ۶۲ دانش بنیان در دانشگاه تبریز بود که اکنون به ۱۰۱ شرکت دانش بنیان ارتقاء یافته؛ ۷۰ شرکت دانش بنیان دیگر  نیز پشت خط است. 

وی گفت: بعد از دو سال درخواست پارک علم فناوری مستقل دانشگاه تبریز را خواهیم داد و همچنین در حال ایجاد مراکز رشد در دانشکده‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دانشگاه تبریز جزو دانشگاه برتر در حوزه فناوری، رتبه دوم در زیست بوم فناوری، دانشگاه برتر مطلق در جذب دانشجویان بین‌الملل و جایزه ثریا را کسب کرد.

وی ادامه داد: سومین دانشگاه از نظر دیپلماسی علمی شناخته شده‌ایم؛ در سال‌های گذشته در علم و صنعت جایگاهی نداشتیم اما در حال حاضر رتبه ۵ قرار داریم.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز در زمینه فعالیت‌های فرهنگی به خوبی عمل کرده است به طوریکه انجمن‌های دانشجویی رتبه اول را کسب کرده‌اند و فعالیت جنبی دانشگاه مورد تاکید و قطعا در این زمینه گام بر خواهیم داشت.

انتهای پیام

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار