1403/02/21

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/21

-

وضع دریاچه ارومیه بحرانی است

کد خبر : 3919
13:59
1402/04/26

سونیوز: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد شرایط دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه از زمانی دچار مشکل شد که جمعیت فعال در حوزه این آبریز در عرض پنجاه یا شصت سال سه برابر ‌‌و تولیدات کشاورزی بیش از چهار برابر رشد کرد طبیعی است که این جمعیت و این تولیدات نیاز به استفاده از آب دارند و دریاچه را دچار مشکل می کنند..

به گزارش سونیوز، غلامرضا نوری قزلجه با بیان این مطلب گفت: عدم‌مدیریت صحیح توسط دولت های مختلف در ادوار گوناگون که به قبل از انقلاب هم برمی گردد شرایط این دریاچه را امروز بحرانی کرده است.

وی افزود: از اوایل سال ۴۱و ۴۲در دانشگاه تبریز این هشدارها برای وضعیت دریاچه ارومیه را در مقالات و آثار علمی می بینیم و در این ۶۰ سال، عدم مدیریت صحیح در این حوزه ،دریاچه را به این وضعیت انداخته است.

این نماینده مجلس گفت: راهکاری که دولت قبل برای احیا دریاچه ارومیه در پیش گرفت نسبت به گزینه های که مطرح شده بود مناسب ترین راهکار بود. یکسری اقدامات صورت گرفت ستادی تشکیل شد و کارهای بر مبنای علم و فناوری و تحقیقات دانشگاهی صورت گرفت و دانشگاه‌های داخلی و خارجی در این طرح ها مشارکت کردند که راهکار خوبی بود. اعتقادم این است که این دولت هم‌باید همان رویه را دنبال کند یعنی از نظر فنی این سیاست ها را در این حوزه دنبال کنند تا بتوانند جلوی از بین رفتن این دریاچه را بگیرد و به تدریج هم اقلیم به کمک بیاید تا دریاچه به شرایط نرمال برگردد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: اگر دولت فعلی به مسئله سیاسی نگاه کند ‌و بگوید چون‌دولت قبل این سیاست را داشته است ‌پس کل آن سیاست را کنار بگذارند و بخواهند سیاست جدیدی را دنبال کنند به نتیجه نخواهد رسید. دریاچه تغییر دولت و رئیس جمهور را نمی شناسد. دولت مدیران را هر طوری که دلش ‌می خواهد تغییر دهد ولی سیاست های دولت قبل در این زمینه را بایستی اجرایی کند.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار