1403/02/21

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/21

-

فریماه فرجامی درگذشت

کد خبر : 3889
01:13
1402/04/10

سونیوز: فریماه فرجامی، بازیگر سرشناس سینما و تئاتر و از «ستاره‌های سینمای دهه‌های شصت و هفتاد» ایران، بعد از مدتی تحمل بیماری و در پی یک هفته کما، سرانجام روز جمعه در سن هفتاد و یک‌سالگی درگذشت.

به گزارش سونیوز، انجمن بازیگران سینما روز جمعه نهم تیر ماه با انتشار بیانیه‌ای خبر درگذشت فریماه فرجامی را به طور رسمی اعلام کرد و افزود که «این بازیگر توانا و هنرمند سینما و تئاتر» پس از تحمل «دوران سخت و طولانی بیماری چشم فرو بست و به آرامش جاودان پیوست.»

شورای مرکزی انجمن صنفی بازیگران سینما در این بیانیه افزود که زمان و چگونگی مراسم تشییع پیکر فریماه فرجامی را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

در همین حال علی دهکردی، عضو هیات مدیره خانه سینما، با بیان اینکه این تشکل صنفی هنرمندان سینما «ساعاتی قبل خبری رسمی از درگذشت فریماه فرجامی» دریافت کرده است، گفت: «پیگیر خاکسپاری پیکر فریماه فرجامی در قطعه هنرمندان» بهشت زهرا خواهیم بود اما «خانواده خانم فرجامی نیز در نظر گرفته خواهد شد چرا که ممکن است خاکسپاری در شهر زادگاه یا مقبره‌ای خانوادگی مدنظر این خانواده باشد.»

فریماه فرجامی، متولد هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۳۱ در تهران بود و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته «کارشناسی دراماتیک» به سال ۱۳۵۶ خورشیدی در دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران به پایان برد و فعالیت‌های هنری خود را یک سال پیش از فارغ‌التحصیلی با گویندگی نمایش‌های رادیویی آغاز کرد.

اولین نقش آفرینی او در مقابل دوربین نیز از همین سال، یعنی سال ۱۳۵۵ با بازی در فرجامی در نمایش تلویزیونی آدمک مومی فعالیت هنری خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۵۹ با فیلم «گفت هر سه نفرشان»به کارگردانی و نویسندگی غلامعلی عرفان، بازیگری در سینما را آغاز کرد.

فریماه فرجامی در ادامه با نقش آفرینی در فیلم‌های «خط قرمز»، «تیغ و ابریشم» و «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» علی حاتمی، «بی‌پناه» علیرضا داوودنژاد، «پرده آخر» واروژ کریم‌مسیحی، «اجاره‌نشین‌ها» اثر داریوش مهرجویی، «نرگس» رخشان بنی‌اعتماد، «راز گل سرخ» حسن قلی‌زاده، «ساغر» سیروس الوند، «آب و آتش» فریدون جیرانی، و «زهر عسل» ابراهیم شیبانی در ردیف «ستاره‌های سینمای دهه شصت و هفتاد خورشیدی ایران» قرار گرفت.

با این حال از اواخر دهه هفتاد به تدریج حضور فریماه فرجامی در سینمای ایران کمرنگ شد و در نهایت آخرین فعالیت سینمایی او، بازی در فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ بوده است.

این بازیگر سینما و تئاتر ایران حدود دو ماه قبل در اثر سکته مغزی مدتی در بیمارستان بستری شد و در ادامه پس از بهبودی نسبی، درمان او در منزل ادامه یافت اما هفته گذشته باردیگر در اثر سکته به بیمارستان منتقل شد و پس از چند روز در کما، خبر درگذشت او به طور رسمی اعلام شده است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار