1403/02/17

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/17

-

ادبیات داستانی در جامعه ایرانی یک سنت قوی دارد

کد خبر : 3862
17:27
1402/04/01

سونیوز: آذربایجان شرقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مملو بودن حکایات قرآنی در ادبیات داستانی ایران اسلامی، گفت: ادبیات داستانی در جامعه ایرانی یک سنت قوی دارد.

به گزارش سونیوز، محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه، یکم تیرماه در دومین جشنواره قصه گویی نهال امید در منطقه آزاد ارس، با اشاره به رونمایی از نماد هدهدسفید برای توسعه فرهنگ کتابخوانی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: هدهد، پرنده‌ای است که داستان معروف صبا در موضوع مربوط به قصه حضرت سلیمان و بلقیس را به عنوان یکی از حکایات قرآنی وارد ادبیات داستانی ما کرده است.

وی افزود: همه خانواده‌های ایرانی، فرزندان خود را با قصه بزرگ می‌کنند و هیچ خانواده ایرانی نیست که مادر برای کودکش قصه نگوید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در ادامه اطهار کرد: منطقه آزاد ارس یکی از هفت مناطق آزاد ایران بوده که سبد توسعه اقتصادی آن متنوع است.

مجید کیانی با اشاره به ظرفیت این منطقه در حوزه کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و هنری، گفت: شخصیت‌های هنری و فرهنگی بسیاری در شهرستان‌های منطقه آزاد ارس رشد یافته‌اند که نشان می‌دهد ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این خطه بالا است. 

وی با اشاره به احداث و تجهیز مدارس و راه اندازی کتابخانه‌های سیار از جمله فعالیت‌های حوزه کتابخوانی در منطقه آزاد ارس، افزود: مراسم ثبت چهانی ژئوپارک ارس روز گذشته برگزار شد. یکی از آثار این ژئوپارک مربوط به حوزه فرهنگ بوده و بومیان منطقه باید بتوانند، آثار زمین شناختی و نعمت خدادادی را حفظ کرده و آداب و رسوم خود را به مردم و گردشگران معرفی کنند.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار