1403/02/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/31

-

کرونای انگلیسی سه برابر مرگبارتر از گونه های قبلی

کد خبر : 384
09:43
1399/11/27

میزان شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا به طور متوسط پنج برابر و مرگ و میر آن سه برابر شده است.

به گزارش سونیوز، رئیس یکی از بیمارستان‌های ریفرال پایتخت، نسبت به بروز موج چهارم کرونا هشدار داد و گفت: تاکنون سه موج را گذرانده ایم و زمانی که در بیمارستان شرایط را مشاهده می‌کنیم، متوجه می شویم هم توان تیم درمان در حداکثر خود استفاده شده و هم ترس موج چهارم به مراتب بیشتر از موج‌های قبلی است.
 
محمد طالب پور ادامه داد: در مقایسه آماری، در کشور آلمان روزانه ۴۰ نفر به علت کرونا فوت می‌کردند، ولی اکنون با موج جدید ویروس به ۱۲۰ نفر در روز رسیده است که این شرایط خیلی وحشتناک است که اگر آگاهی و جدیت لازم را مردم نداشته باشند، ممکن است کشور را گرفتار کند.
 
وی تصریح کرد: میزان شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی به طور متوسط پنج برابر و مرگ و میر آن سه برابر شده است، یعنی اگر موج چهارم اتفاق بیافتد، مرگ و میر ناشی از آن به ۱۵ برابر افزایش پیدا خواهد کرد و با توجه به اینکه نمونه‌های ویروس انگلیسی در کشور و تهران مشاهده شده، شیوع این ویروس جهش یافته می‌تواند منجر به موج همه گیری بسیار وحشتناکی شود.
 
رئیس بیمارستان سینا گفت: ما تمام پیشگیری‌ها را با جدیت کامل برای تیم درمان بیمارستان در نظر گرفته ایم و فکر می‌کنم یک خطر بزرگ در کمین مردم است و تنها هوشیاری عمومی می‌تواند موج چهارم را شکست دهد.
 

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار