1403/02/28

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/28

-

اسکی آذربایجان شرقی، از قطب کشوری تا استعدادیابی در ائل باغی

کد خبر : 377
15:27
1399/11/26

اسکی آذربایجان شرقی که روزگاری نه چندان دور یکی از قطب های مسلم این رشته ورزشی در کشور بود، این روزها چنان جایگاه خود را از دست داده که استعدادیابی هیات اسکی آن در چمن های یخ زده ائل باغی تبریز صورت می گیرد.

به گزارش سونیوز، روزگاری آذربایجان شرقی به واسطه شرایط اقلیمی خود به عنوان یک استان کوهستانی و برخورداری از زیرساخت های مورد نیاز رشته ورزشی اسکی چون پیست های اسکی سهند تبریزو پیام مرند، همواره بعد از تیم های استان تهران و حومه آن به عنوان یکی از قطب های مسلم این رشته ورزشی در کشور محسوب می شد.

اما این روزها حال و روز این رشته مهیج و پرطرفدار در آذربایجان شرقی چندان تعریفی ندارد، استانی که در دورانی پنج هزار بیمه شده ورزشی از رشته اسکی داشت، اکنون هیچ ورزشکار رسمی را در این حوزه ندارد و انگشت شمار چهره های استانی اسکی نیز با هزینه شخصی خود و در دیگر شهرهای کشور مشغول به این رشته هستند.

نکته قابل توجه، تأمل و البته تأسف بار در پیگیری های خبرنگار سونیوز در خصوص وضعیت اسکی تبریز، جدا از وضعیت اسفبار پیست های اسکی سهند و پیام که خود گزارشی مفصل را می طلبد، مواجه شدن با موضوعی بود که متاسفانه در صفحه رسمی هیأت اسکی آذربایجان شرقی نیز قابل مشاهده است و آن اجرای برنامه استعدادیابی اسکی این هیأت در پارک ائل باغی تبریز است.

بر اساس تصاویر و ویدئوهایی که در صفحه این هیأت در فضای مجازی موجود است، برنامه استعدادیابی هیأت اسکی آذربایجان شرقی با دو پیست طبیعی در شرق و غرب این استان، بر روی چمن های یخ زده ائل باغی تبریز و با رعایت کمترین اصول ایمنی و با حضور مسئولان این هیأت برگزار می شود.

با دیدن این تصاویر شاید بتوان به دلیل تنزل جایگاه اسکی آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های کشوری این رشته پی برد، استانی که روزگاری محل تفریح و تمرین نه تنها اسکی بازان استانی که حتی ورزشکاران استان های مجاور نیز بود و امروز که حتی بسیاری از استان های کویری کشور به دنبال ایجاد زیرساخت های این رشته ورزشی هستند، پیست های اسکی خدادادی و طبیعی آذربایجان شرقی به اماکنی مخروبه و نیمه تعطیل و محل تیوب سواری و لاستیک سواری روزهای تعطیل شده اند.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار