1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری :

ورود مسافران از ۲ کشور به ایران کاهش یافته است

کد خبر : 3768
23:37
1402/03/11

سونیوز: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگران ورودی از آذربایجان و افغانستان به ایران کاهش قابل توجه داشته است.

به گزارش سونیوز، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: آمار گردشگران ورودی در سال ۱۴۰۱ حدود ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بوده است در واقع اگر این آمار را با آمار گردشگران ورودی سال ۹۸ یعنی قبل از کرونا، مقایسه کنیم از آنجا که در آن زمان حدود ۹ میلیون گردشگر ورودی داشتیم؛ شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود.
وی گفت: آمار گردشگران ورودی به ایران که از سوی سازمان جهانی گردشگری اعلام می‌شود، با تقویم میلادی مورد محاسبه قرار می‌گیرد. اما آماری که ما از گردشگران ورودی می‌دهیم در بازه زمانی از اول تا آخر سال است. بنابراین وقتی ما اعلام می‌کنیم که در سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر ورودی داشته‌ایم، این آمار با محاسبه ماه‌های شمسی چهار برابر نمی‌شود اما وقتی با ماه‌های میلادی حساب کنیم چهار برابر شدن آمار گردشگران ورودی دور از ذهن نیست.
شالبافیان افزود: برخی از عوامل در کاهش گردشگران ورودی سال ۱۴۰۱ را می‌توان به موضوعات کلان و فضای سیاسی اجتماعی نسبت داد. به عنوان مثال در سال ۹۸ مرزهای زمینی ایران با آذربایجان فعال بودند. همچنین ما با آذربایجان لغو روادید یک طرفه هستیم و آنها می‌توانند بدون اخذ روادید به ایران بیایند. ولی با شروع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها، دیگر مرز زمینی با آذربایجان از طرف این دولت باز نشد البته اکنون مرزهای هوایی فعال است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار