1403/02/01

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/01

-

برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در تبریز

کد خبر : 3755
18:16
1402/03/09

سونیوز: اولین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی که به ابتکار موسسه فرهنگی هنری فصل هنر طراحی شده است برای اولین بار در طول تاریخ فیلم و سینمای کشور توسط این موسسه ، در مهرماه سال جاری و به میزبانی تبریز برگزار می شود.

به گزارش سونیوز، اولین جلسه رسمی شورای سیاست گذاری جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی که به میزبانی و دعوت موسسه فرهنگی هنری فصل هنر انجام گرفته بود، با حضور برخی از مقامات عالی رتبه استان آذربایجان شرقی، در محل این موسسه برگزار گردید. در این نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری شورای اسلامی کلانشهر تبریز، نمایندگان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.



در این نشست، مهدی حیدری، رئیس جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی از اهمیت برگزاری این رویداد ملی و اخذ موافقت اصولی آن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام موسسه فرهنگی هنری فصل هنر خبر داد و گفت:  تنوع فرهنگی اقوام ایرانی دارای ظرفیت های بالقوه است و این جشنواره با زبان هنر سینما این تنوع فرهنگی و ظرفیت ها را به نمایش خواهد گذاشت. حیدری خاطر نشان کرد مهم ترین پیام و هدف این جشنواره نمایش اتحاد اقوام ایرانی در راستای حفظ تمامیت ارضی کشور و خنثی کردن تبلیغات کاذب رسانه ای دشمنان می باشد.



سید محمد حسین بلاغی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست از لزوم برگزاری این جشنواره در وضعیت فعلی خبر داد و اظهار داشت ایده جشنواره ملی اقوام ایرانی بسیار مهم بوده و از این پروژه حتما حمایت خواهیم کرد.  وی در ادامه صحبت های خود  افزود: دلیل برگزاری این جشنواره ها تنوع فرهنگی در ایران است چراکه ایران فرهنگی مرز های گسترده تری از مرز های سیاسی دارد و جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی فرصت مناسبی برای نمایش تنوع فرهنگی کشور و اتحاد اقوام ایرانی و همچنین خنثی سازی توطعه های دشمنان کشور در جهت تجزیه جغرافیای اقوام می باشد و باید امروز دست به دست هم دهیم تا وحدت اقوام  ایرانی را به زبان هنر نشان دهیم.



فرید حیدری، مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری فصل هنر از اقدامات این موسسه در طول 8 ماه گذشته خبر داد و افزود تشکیل کارگروه های مختلف با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، سینماگران، مسئولین عالی رتبه کشوری و استانی، تدوین آئین نامه، شیوه نامه و فراخوان این جشنواره ، تهیه و طراحی سامانه اختصاصی جشنواره و همچنین ثبت مالکیت معنوی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی از مهم ترین اقدامات موسسه فرهنگی هنری فصل هنر بوده است.



حجت الاسلام زعفرانچی لر، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز و رئیس کمیسیون گردشگری سرمایه گذاری نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت : لزوم یک موج ایجابی موافقان متعهد به زبان رسمی و تمامیت ارضی کشور وجود دارد که این جشنواره می تواند نقطه قوتی برای ایجاد یک موج ایجابی و موافقان متعهد باشد و  این جشنواره می تواند ملیت گرایی را با تنوع اقوام آمیخته کند که در همین زمینه حمایت کامل خود را اعلام می کنیم.



احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز  در باره اهمیت این جشنواره گفت : این جشنواره گفت: بزرگترین مزیت گردشگری ایران داشته های تاریخی و فرهنگی است که جذابیت ویژه ای براز گردشگران دارد چرا که تنوع قومیتی بزرگترین مزیت فرهنگی است اما با این وجود عده ای سعی می کنند این فرصت ها را تبدیل به تهدید کنند ولی این جشنواره ها می توانند مانع چنین تهدیدات شوند و اتحاد ملی را رقم زنند. وی همچینین امادگی این دستگاه اجرایی را در راستای برگزاری هر چه با شکوه تر این جشنواره اعلام نمود.



محمد اسداللهی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری اذربایجان شرقی به عنوان یکی دیگر از اعضای این شورای سیاست گذاری ضمن تشکر از موسسه فرهنگی هنری فصل هنر جهت بزگزاری این جشنواره اظهار داشت: جای بسی شکر است که در این استان مجموعه هایی وجود دارد که می تواند در این سطح چنین جشنواره ای را برگزار کند و این یک فرصت مغتنم می باشد.  وی افرود این برگزاری جشنواره می تواند نگاه ها را به سمت اقوام تلطیف کند و دشمنان را از امید بستن به اقوام ایرانی در راستای پیش برد اهداف شوم خود باز دارد.



جمال پورفرج، مدیر تولید صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی نیز ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت برگزاری این جشنواره  افزود: سازمان صدا و سیمای مرکز اذربایجان شرقی با تمامی توان در پوشش رسانه ای این رویداد ملی آمادگی خود را  به صورت همه جانبه اعلام می دارد.



جواد شریف نژاد، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه اجتماعی نیز اظهار داشت که من معتقدم تمامی مشکلات کشور از طریق مباحث فرهنگی قابل حل است و مسائل قومییتی نیز یک مسائل اجتماعی است. و این جشنواره می تواند مسائل اقوام را به جایگاه اصلی خود که همان بستر اجتماعی هست برگرداند. میراث فرهنگی ملموس و ناملموس وجود دارد که در این جشنواره  اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند این موضوع  را در بستر همین جشنواره پیگیری کند.




حامد شب خیز رئیس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی نیز ضمن پیشنهاد ایجاد یک بخش ویژه در این جشنواره  برای معرفی گردشگری استان اظهار داشت : جشنواره  ملی فیلم اقوام ایرانی فرصت بسیار خوبی برای نمایش اتحاد اقوام ایرانی می باشد. 






در انتهای این نشست با پیشنهاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رای مثبت اکثریت حاضر در جلسه، آقای تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره انتخاب شد.




جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به ابتکار موسسه فرهنگی هنری فصل هنر طراحی شده است که برای اولین بار‌ درطول تاریخ ایران ،همزمان با آعاز هفته وحدت و هفته جهانی گردشگری در مهرماه سال جاری در تبریز به صورت ملی برگزار خواهد شد و رئیس این جشنواره نیز مهدی حیدری، رئیس انجمن سینماگران آذربایجان شرقی و مدیر مسئول موسسه  فصل هنر خواهد بود.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار