1403/01/09

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/09

-

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی:

ارتفاع دریاچه ارومیه ۲۸ سانتی‌متر افزایش یافت

کد خبر : 3727
07:14
1402/02/27

سونیوز: مجید رستگاری در این زمینه اظهار کرد: در ۸ ماه گذشته ارتفاع دریاچه ارومیه از یک‌هزار و ۲۷۰ متر و ۱۳ سانتی متر به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۴۱ سانتی متر افزایش یافته است.

یه گزارش سونیوز، مجید رستگاری در این زمینه اظهار کرد: در ۸ ماه گذشته ارتفاع دریاچه ارومیه از یک‌هزار و ۲۷۰ متر و ۱۳ سانتی متر به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۴۱ سانتی متر افزایش یافته است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه با هدایت منابع آبی به سمت دریاچه ارومیه حجم و سطح آن بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است، افزود: با هدایت منابع آبی به سمت دریاچه ارومیه حجم آب آن به میزان ۶۱ درصد و پهنه آبی به میزان ۶۹ درصد نسبت به ابتدای سال آبی جاری افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای مهرماه سال گذشته حجم آب دریاچه ارومیه از یک‌میلیارد و ۲۴۰ میلیون مترمکعب به دو میلیارد مترمکعب و وسعت آن نیز از ۹۳۰ کیلومتر مربع به یک‌هزار و ۵۷۴ کیلومترمربع رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اصلی‌ترین عامل افزایش حجم و سطح دریاچه ارومیه را انتقال آب از تونل کانی سیب به این دریاچه دانست و گفت: از ۲۹ بهمن سال گذشته که با حضور رئیس جمهور تونل انتقال آب به بهره‌برداری رسیده است به میزان ۱۳۶ میلیون متر مکعب آب از همین مسیر به دریاچه ارومیه انتقال یافته است.

به گفته وی انتقال آب از سدهای شهید کاظمی بوکان، سد مهاباد، نازلو و شهرچای و همچنین بارندگی از دیگر عوامل افزایش آب دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار