1403/02/07

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/07

-

نظرسنجی انتخاباتی 2024: ترامپ برمی‌گردد!

کد خبر : 3700
09:47
1402/02/18

سونیوز: براساس نظرسنجی های انجام شده در مورد انتخابات 2024، ترامپ از بایدن و دیسانتیس پیشی می گیرد. رای دهندگان می گویند که او برای ریاست جمهوری ایالات متحده سالم تر است! نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، امتیاز برتری نسبت به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دارد، که هوش ذهنی و سن بالای او به نگرانی اصلی آمریکایی‌ها تبدیل شده است.

به گزارش سونیوز، بر اساس تحلیل اینترنشنال بیزینس بر اساس اطلاعات نظرسنجی واشنگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز که روز جمعه منتشر شد، 49 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی که قطعاً رأی می‌دهند، در نظر دارند از ترامپ در سال 2024 در مقابل رئیس‌جمهور فعلی حمایت کنند، اگر او و بایدن به ترتیب نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات باشند. حدود 42 درصد گفتند که قطعا یا احتمالاً در سال 2024 به بایدن رای می دهند.
68 درصد در این نظرسنجی گفتند که بایدن 80 ساله برای یک دوره ریاست جمهوری دیگر خیلی پیر است، در حالی که تنها 44 درصد نگران سن ترامپ 76 ساله هستند.
بر اساس این نظرسنجی، رئیس‌جمهور سابق همچنین از نظر داشتن قدرت ذهنی و قدرت بدنی برای خدمت مؤثر به عنوان رئیس‌جمهور بسیار بهتر از بایدن است.
از نظر اقتصادی، این نظرسنجی نشان داد که آمریکایی‌ها مدیریت ترامپ را ترجیح می‌دهند، به طوری که 54 درصد گفتند که ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری کارش را بهتر انجام داده و تنها 36 درصد گفته‌اند که بایدن در دوره ریاست‌جمهوری خود بهتر عمل کرده است.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که بایدن با 7 امتیاز از فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس شکست خواهد خورد. حدود 48 درصد گفتند که قطعاً به دیسانتیس رای می دهند یا از آنها حمایت می کنند، در حالی که فقط 41 درصد در مورد بایدن همین نظر را داشتند.
محبوبیت خالص بایدن در این نظرسنجی تنها 36 درصد است که شش درصد کمتر از 42 درصد در فوریه بود. به گزارش ای بی سی نیوز، او تا کنون، یک سال و نیم قبل از انتخابات ریاست جمهوری از زمان هری ترومن، کمترین میزان محبوبیت را برای هر رئیس جمهور دوره اول دارد.
در همین حال، در میان جمهوری‌خواهان مورد بررسی، 43 درصد ترامپ را به عنوان نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری 2024 ترجیح می‌دهند، در حالی که تنها 20 درصد دیسانتیس را انتخاب کردند.
اگرچه ترامپ با اختلاف نسبتاً زیادی در برابر مخالفانش پیش می‌رود، اما چالش‌هایی نیز برای خود دارد. حدود 56 درصد در این نظرسنجی گفتند که او باید به اتهام تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020 و خشونت در کنگره در 6 ژانویه 2021 با اتهامات جنایی روبرو شود.
حدود 49 درصد گفتند که معتقدند 34 فقره جرم شامل جعل سوابق تجاری که به خاطر آنها متهم شده بود به درستی بیان شده و "ترامپ را طبق قانون مانند هر کس دیگری مسئول می دانند." تنها 44 درصد فکر می‌کنند که این موضوع «به‌طور نامناسبی برای صدمه زدن به ترامپ» صورت گرفته است.
از نظر وابستگی به حزب، 90 درصد دموکرات ها اتهامات علیه ترامپ را مناسب می دانند و 82 درصد از جمهوری خواهان آن را نامناسب می دانند. از افراد مستقل، 47 درصد معتقدند که اتهامات درست هستند و 40 درصد معتقدند که مناسب و درست نیستند.
این نظرسنجی بین 26 آوریل تا 3 می با حجم نمونه 1006 انجام شد. حاشیه خطای نمونه گیری 3.5 درصد است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار