1403/02/29

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/29

-

رئیس صمت آذربایجان شرقی:

ایران در مبارزه با کرونا مدیون آذربایجان شرقی است

کد خبر : 370
10:12
1399/11/21

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: کشور در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک و مردمی‌سازی مبارزه با کرونا مدیون آذربایجان شرقی  است

به گزارش سونیوز، حبیب  امین زاده با اشاره به واردات الکل از مرز ارمنستان و تامین الکل مورد نیاز چندین استان دیگر برای تولید مواد ضد عفونی کننده در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور یادآور شد: با همکاری‌ شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها توانستیم با استفاده از ذرات نانو مواد ضدعفونی کننده با حلال‌های آبی تولید کنیم.
 
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در واحدهای تولیدی با انباشت ماسک مواجه هستیم و تقاضا کردیم ضمن ذخیره استراتژیک مجوز صادرات ماسک دهند و امروز ماسک ارزان‌تر از نرخ دولتی در اختیار بازار قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه در استان واحدها اگر تک شیفته هم کار کنند، ظرفیت تولید روزانه حداقل 2 میلیون ماسک وجود دارد، اضافه کرد: کشور در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک و مردمی‌سازی مبارزه با کرونا مدیون آذربایجان شرقی  است.
 
امین زاده به ظرفیت های داروسازی آذربایجان شرقی نیز اشاره و تصریح کرد: در زمینه تولید صنایع دارویی نیز جزو جند استان برتر کشور به شمار می‌رویم و 15 درصد نیاز دارویی کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار