1403/06/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/06/30

-

شهریه کرونایی مدارس برای خدمات تقریباً هیچ

کد خبر : 368
09:47
1399/11/21

با وجود اعلام ممنوعیت اخذ شهریه در ایام کرونا از سوی آموزش و پرورش، بعضی از مدیران مدارس با ارسال پیامی به والدین، آنها را وادار به پرداخت شهریه می‌کنند در حالی که هیچ خدماتی از سوی این مدارس به دانش آموزان ارائه نمی شود.

به گزارش سونیوز،  درخواست پرداخت شهریه از سوی تعدادی از مدارس در فصل کرونا یکی از مشکلاتی است که نارضایتی والدین را به دنبال داشته است و این در حالی است که با توجه به شیوع کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان به صورت مجازی برگزار می شود و در ادامه نیز آموزش و پرورش اعلام کرد که مدارس حق دریافت هیچ گونه شهریه‌ای از دانش‌آموزان را ندارند.
 
با پایان یافتن نیمه‌ی اول سال تحصیلی، تعدادی از مدارس اولیای دانش آموزان را موظف به پرداخت شهریه کرده‌اند که این امر نارضایتی آنها را در پی داشته است به طوری که یکی از اولیای دانش آموزان می گوید آموزش مجازی هزینه‌هایی از جمله خرید گوشی هوشمند و بسته‌های اینترنتی را برای خانواده‌ها به دنبال داشته است و پرداخت شهریه به مدارس در شرایط اقتصادی کنونی نیز موجب افزایش بیش از پیش هزینه‌های مصرفی آنها می‌شود و همین امر مسبب نگرانی تعداد کثیری از خانواده‌ها شده است.
 
یکی دیگر از اولیای دانش آموزان نیز در این باره گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی، مدارس دولتی هیچ گونه خدماتی از جمله خدمات گرمایشی، بهداشتی و... در اختیار دانش آموزان قرار نداده‌اند و اخذ شهریه از دانش آموزان بدون حضور آنها در مدارس منطقی نیست.
 
بی‌شک پرداخت چنین هزینه‌هایی فشارهای اقتصادی را برای اقشار کم‌درآمد به دنبال خواهد داشت و ضروری است مسوولان مربوطه جهت جلوگیری از فشار بیش از پیش به این اقشار برای رفع این مشکل تمهیدات لازم را به کار گیرند.
 
در این میان بنا بر اعلام مسوولان آموزش و پرورش، در شرایط کرونایی که عموما کلاس‌های آموزشی غیر حضوری هستند، مدارس دولتی حق اخذ هیچ گونه شهریه‌ای از دانش آموزان را ندارند و در غیر این صورت اولیای دانش آموزان می‌توانند این مسئله را به آموزش و پرورش گزارش دهند.


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار