1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

صدور قریب‌الوقوع مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر در آموزش و پرورش

کد خبر : 3676
16:37
1402/02/10

سونیوز: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش وعده داد که به زودی مجوزی برای استخدام حدود ۳۰ هزار نیروی انسانی برای این وزارتخانه صادر خواهد شد.

به گزارش سونیوز، قاسم احمدی‌لاشکی یکشنبه دهم اردیبهشت در دیدار با جمعی از فرهنگیان شهرستان فسا در استان فارس ضمن تبریک فرارسیدن روز و هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت: به زودی مجوز استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی و بیش از ۲۰ هزار دبیر را دریافت خواهیم کرد.

معاون وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بزرگترین چالش امروز آموزش و پرورش، کمبود نیروی انسانی‌ست که در اثر اعمال سیاست‌های نامطلوب در دولت‌های گذشته اتفاق افتاده است.

او همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه فرهنگیان شهید، گفت: آمارشهدا را که بررسی می کنیم متوجه نقش الگویی معلمان می‌شویم، زیرا معلمان در دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی همواره پیشگام بوده‌اند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: در پی حوادث اخیر، حضور پررنگ و کم سابقه معلمان و دانش‌آموزان در راهپیمایی سیزده آبان در سراسر کشور، دشمن را مأیوس کرد.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه هرگونه فرهنگ سازی از مسیر مدرسه دانش آموز و معلم می‌گذرد، زیرا میلیون‌ها نفر با این جامعه سروکار دارند، ادامه داد: آرامش قشر معلم همواره باید حفظ شود تا انگیزه تربیت دانش آموزان در معلمان تقویت شود لذا نباید این آرامش با مشکلات به مخاطره بیفتد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه برای دیدن آینده جامعه باید فضای مدارس امروز را بررسی و وضعیت تعلیم و تربیت را ارزیابی کرد، گفت: معلم باید انسانی تربیت کند که در برابر خدا، خود، هم نوع و طبیعت احساس وظیفه کند.

احمدی‌لاشکی در بخشی از سخنان خود ضمن بیان اینکه موضوع رتبه‌بندی معلمان نباید به مسائل مادی گره بخورد، تلاش مجلس و دولت برای تصویب نظام رتبه‌بندی را یادآوری و اضافه کرد: نقایص رتبه‌بندی باید مرتفع و به برخی فعالیت‌ها امتیاز تخصیص داده شود.

معاون وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه اگر خواهان کشوری توسعه یافته هستیم باید شأن معلمان را ارتقاء بخشیم، گفت: سال گذشته، بودجه سنگینی به اجرای رتبه بندی تخصیص داده شد و دولت کار بزرگی را انجام داد. شایسته است فرهنگیان قدردان این خدمات دولت باشند.

احمدی‌لاشکی با تصریح اینکه نظام رتبه‌بندی بررسی، نقایص برطرف و حق معلمان محقق می‌شود، افزود: معلمان باید همواره به علم روز مجهز شوند زیرا نمی شود با علم دیروز، دانش آموز امروز را برای فردا تربیت کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: فارس با داشتن ۹۲۰ هزار دانش‌آموز و ۵۹ منطقه آموزشی یکی از بزرگترین آموزش و پرورش های کشور است.

مجید احمدی با اشاره به اینکه برای ارتقاء رتبه علمی دانش‌آموزان فارس برنامه‌ریزی شده است، گفت: در صورت تجهیز هنرستان می‌توانیم اهداف سند را در توسعه رشته های مهارتی محقق سازیم.

احمدی ضمن یادآوری اینکه فارس بیش از ۲۸۰۰ سوادآموز دارد نسبت به رفع مشکلات این افراد ابراز امیدواری و اضافه کرد: فارس اولین استانی است که برش استانی سند تحول را تدوین کرده است.

این مقام مسئول، آموزش و پرورش فارس را در اجرای نظام رتبه بندی پیشرو دانست که بیشترین تعداد احکام را صادر کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز گفت: با مساعدت قرارگاه توسعه عدالت تربیتی، وضعیت فضاهای آموزشی را رصد و نیازها را اولویت بندی کرده‌ایم.

محمود میرزایی افزود: برای رساندن سرانه فضاهای آموزشی به نُرم کشوری، نیازمند بالغ بر ۱۴ هزار و ششصد میلیون تومان اعتبار هستیم.

به گزارش سونیوز، در این مراسم از معلمان نمونه شهرستان فسا قدردانی و تجلیل شد.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار