1403/02/05

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/05

-

دیاز کانل مجددا رئیس‌جمهور کوبا شد

کد خبر : 3644
21:08
1402/01/31

سونیوز: میگل دیاز کانل توسط قانونگذاران مجمع کوبا برای پنج سال دیگر به به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

به گزارش سونیوز،به نقل از آناتولی، قانونگذاران در جلسه‌ای با حضور رائول کاسترو، رئیس جمهور سابق و رهبر انقلاب کار انتخاب را با تنها نامزد، انجام دادند. او ۴۵۹ رای از ۴۶۰ رای را به دست آورد،

الوادور والدس مسا نیز با ۴۳۹ رای دوباره معاون رئیس‌جمهور  شد.

انتخابات ریاست جمهوری کوبا مستقیما برگزار نمی شود. قانونگذاران در مجلس ملی، رئیس کشور را از میان اعضای خود انتخاب می‌کنند -- سیستمی که به سال ۱۹۷۶ و در زمان رهبر فقید فیدل کاسترو برمی‌گردد.

برای بسیاری، ورود دیاز کانل قرار بود به معنای تغییر در جزیره باشد، اما نشان دهنده تداوم یک سیستم تک حزبی و غلبه یک اقتصاد برنامه ریزی شده تحت سلطه شرکت‌های دولتی بود. به همین دلیل است که این جزیره از زمان انقلاب کوبا شاهد بزرگترین اعتراضات ضد دولتی خود بوده است.

در ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۱، هزاران کوبایی، خشمگین از خاموشی، به خیابان ها ریختند و خواستار بهبود شرایط زندگی شدند. دیاز کانل، مهندس برق ۶۲ ساله، در سال ۲۰۱۳ جایگزین رائول کاسترو به عنوان رئیس جمهور و در سال ۲۰۱۸ به رهبری حزب کمونیست کوبا رسید. او کشور را در بحبوحه بدترین بحران اقتصادی دهه‌های اخیر، با کمبود غذا، دارو و سوخت به دلیل تشدید تحریم‌های آمریکا و اثرات مخرب همه‌گیری ویروس کرونا، رهبری کرده است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار