1403/02/30

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/30

-

صندوق ملی مسکن تشکیل می شود

کد خبر : 364
12:35
1399/11/20

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل «صندوق ملی مسکن»موافقت کردند.

به گزارش سونیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوشنبه در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن با تشکیل صندوق ملی مسکن در ماده ۳ این طرح موافقت کردند.
 
بر اساس ماده ۳ این طرح؛ «صندوق ملی مسکن» به منظور ایجاد هم افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن، با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی موضوع این قانون، حداکثر تا سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تشکیل می­‌گردد.
 
منابع این صندوق از محل مالیات‌­های مرتبط با حوزه زمین، مسکن، مستغلات و ساختمان، منابع پیش بینی شده برای بخش مسکن در قوانین بودجه سنواتی، منابع حاصل از بازگشت یا امهال اصل و فرع خطوط اعتباری مسکن مهر، اقساط برگشتی صندوق پس­انداز مسکن یکم در هر سال، منابع خیرین و سایر منابعی که در اساسنامه صندوق پیش ­بینی می­‌گردد، تامین می‌شود.
 
این منابع به مصارف صندوق از جمله یارانه سود تسهیلات، تخفیف در هزینه صدور و تمدید پروانه ساختمانی، گواهی پایانکار ساختمان، هزینه‌های تأمین و انتقال زیرساخت و مشارکت در ایجاد امکانات، خدمات روبنایی و کاربری های غیر انتفاعی(آموزشی، مذهبی، درمانی، فضای سبز، فرهنگی، ورزشی، تجهیزات شهری) در توسعه شهری مطابق الگوی شورای عالی مسکن ایجاد شده برای پروژه های مسکونی موضوع این قانون اختصاص می‌یابد.
 
اموال و دارایی‌­های این صندوق متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است. صندوق در وزارت راه و شهرسازی مستقر است و در تهران و در هیچ یک از شهرها شعبه دیگری ندارد. ارکان صندوق شامل هیأت امنا و هیأت عامل است.
 

برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار