1403/02/06

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/06

-

فعالیت ۶ هزار دستگاه تاکسی در تبریز

کد خبر : 3558
14:01
1401/12/20

سونیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر، گفت: در زمان کنونی ۶ هزار دستگاه از ۱۱ هزار تاکسی درون شهری تبریز فرسوده است.

به گزارش سونیوز، یعقوب وحیدکیا، روز شنبه با حضور در ایرنای مرکز تبریز افزود: از این تعداد تاکسی فرسوده حدود ۵۰۰ دستگاه پیکان و از نوع کاربراتوری است که به علت مصرف بالای بنزین و آلایندگی بالا در اولویت نوسازی قرار داشته و از رده خارج می شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال پیگیر خرید تاکسی جدید برای نوسازی ناوگان هستیم، اظهار کرد: دولت هیچ کدام از خودروها را برای تاکسی تایید نمی کرد و در نهایت در دی ماه امسال سمند سورن پلاس را تایید کرد که با پیگیری مدیران ارشد استان و اخذ تائیدیه لازم، یک هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز برای نوسازی ثبت نام شد در حالی که مجموع ثبت نام شده برای نوسازی تاکسی های کل شهرهای ایران ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: برای نوسازی تاکسی های درون شهری لایحه ای به شورای اسلامی تبریز برای پرداخت وام کم بهره ۱۲۰ میلیون تومانی با چهار درصد کارمزد ارایه و مصوب شد.
وحیدکیا، ادامه داد: علاوه بر این تسهیلات، ۵۰ میلیون تومان نیز از صندوق محیط زیست برای این منظور اختصاص یافت و ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان نیز از بابت اسقاط خودرو به دارندگان تاکسی ها پرداخت می شود و در نهایت با ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان آورده شخصی می توان تاکسی فرسوده را نوسازی کرد.
وی با اشاره به اینکه ۲ هزار دستگاه تاکسی در ماه های آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود، یادآور شد: از این تعداد ۲۰۰ دستگاه تحویل سازمان تاکسیرانی شده و در حال خدمات رسانی در سطح شهر هستند.

۱۷۴ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز شد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز، گفت: در این راستا تاکنون ۱۷۴ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر شده است.
وحیدکیا، با بیان اینکه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تبریز اضافه می شود، افزود: پیش از شیوع کرونا حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر فعال بود که در دوران شیوع کرونا، ۲۰۰ دستگاه از آن ها که ۱۰ سال تعهد خدمت داشتند از سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر خارج و سیستم با خلاء مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فعال بخش خصوصی نیز ۲۰ درصد اغلب در تعمیرگاه بود، اظهار کرد: برای پر کردن این خلاء، ۵۲ دستگاه اتوبوس زیر پوشش ناوگان اتوبوسرانی برای افزایش ظرفیت جابجایی مسافر از سرویس های دربستی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز خارج و به ناوگان اضافه شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: برای نوسازی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز و افزایش تعداد آن ها، شهرداری تبریز قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس با گروه بهمن خودرو را منعقد کرد که ۶۰ دستگاه از آن ها تحویل شده و بقیه نیز تا پایان سال یا فروردین سال آینده تحویل شهرداری می شود.
وحیدکیا، ادامه داد: برای خرید ۷۳ دستگاه اتوبوس جدید اسفند سال گذشته پول واریز کردیم که فقط ۱۴ دستگاه از آن ها تاکنون تحویل شده و در تیر ماه امسال نیز مجددا مبلغ خرید ۶۱ دستگاه اتوبوس را واریز کردیم که از این تعداد نیز ۱۴ دستگاه تحویل شهرداری شده است.

وی با بیان اینکه برای فعال کردن ۶۰ اتوبوس جدید در خطوط اتوبوسرانی این شهر فراخوان جذب راننده پایه یک واجد شرایط منتشر شده است، یادآور شد: در سال جاری بزرگترین انرژی شهرداری تبریز در بخش توسعه و نوسازی حمل و نقل صرف شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: این شهر در سال ۱۴۰۱ در کاهش تصادفات با ۳۳ درصد طبق آمار پزشکی قانونی و ۴۳ درصد طبق آمار پلیس راه، رتبه اول را کسب کرده است.

وحیدکیا، با تاکید بر اینکه رفع نقاط حادثه خیز و نقاط ترافیک زا از عمده اقدامات دستگاه های متولی برای کاهش آمار تصافات بوده است، افزود: این روند روبه رشد و توسعه بوده و در این راستا تعامل و همکاری خوبی بین مدیریت شهری، اعضای شورای اسلامی و مدیران ارشد استانی وجود دارد.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار