1403/02/01

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/01

-

وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی پایدار است

کد خبر : 3503
19:32
1401/11/25

سونیوز: مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی پایدار و در بهترین حالت قرار دارد به طوری که طی بهمن ماه هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

به گزارش سونیوز، دکتر سیمین خیاط زاده با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در ایران قابل قبول است، افزود: چنان‌چه انتظار داشتیم در ایران هم مانند کشورهای اروپایی مثل آمریکا و چین تعداد مبتلایان افزایش پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد و اکنون در وضعیت قابل قبول است.

وی با بیان اینکه حتی بعضی از روزها موارد مثبت در استان دیده نمی‌شود، گفت: بعضی از روزها تعداد موارد مثبت و حتی تعداد بستری بیمار بد حال در بیمارستان‌ها به صفر می‌رسد اما موارد بستری در بیمارستان طی دی و بهمن ماه با شیب ملایم در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های آبان و آذر تعداد موارد آنفلوآنزا افزایش پیدا کرده بود، ادامه داد:  موارد آنفلوآنز در طی آبان و آذرماه در مدارس و بقیه‌ی افراد به شدت دیده می‌شد اما خوشبختانه اکنون در وضعیت بهتری قرار دارد.

خیاط زاده با اشاره به رنگ بندی شهرها گفت: اکثر هفته‌ها شهر قرمز وجود نداشت، ۶ شهرستان‌ کوچک طی یک ماه نارنجی و بقیه در وضعیت آبی قرار داشتند در اوایل دی ماه شهرستان چارایماق به مدت یک هفته نارنجی بود که بعد آن برطرف شد.

وی با گلایه از عدم رعایت افراد در مراسم بیان کرد: طبق اعلام سازمان جهانی WHO در اماکن سر پوشیده که احتمال افراد علامت دار از نوع سرماخوردگی وجود دارد استفاده از ماسک الزامی است اما متاسفانه بدون هیچ محدودیتی تمام مراسم ها به خوبی انجام می‌گیرد ولی بهتر است بدانیم که هنوز از طرف بهداشت جهانی پایان پاندمی اعلام نشده‌ است.

وی با توصیه بر تکمیل واکسیناسیون افراد گفت: کسانی که نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نکرده‌اند در تمامی مراکز استان واکسن کرونایی موجود است که می‌توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به آن اقدام کنند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه با اشاره به درصد پوشش واکسن کرونا، تصریح کرد: دُز اول ۱۲سال به بالا ۸۸/۹۴، دُز دوم در همین رده‌ی سنی ۸۴/۶، دُز سوم ۱۸سال به بالا ۵۲/۸ و دُز چهارم در همین رده‌ی سنی ۳/۵ درصد می‌باشد.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار