1403/01/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/31

-

تبریز فقر محتوای تاریخی دارد

کد خبر : 3479
19:37
1401/11/16

سونیوز: سرپرست گردشگری شهرداری تبریز گفت: اساتید و دانشجویان مسئول معرفی آثار هنری یک جامعه هستند و با محتواسازی آثار تاریخی و تاریخ ایران توریسم های فراصنعتی را جهت مطالعه دقیق تاریخ ایران جذب می کنند.

به گزارش سونیوز، محمدرضا عیوضی نشست تخصصی راهکارهای توسعه گردشگری و حفظ و احیای میراث فرهنگی تاریخی آذربایجان شرقی مطرح کرد: با وجود تاسیس رشته گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز که با شکست مواجه شده در سال 88 در دانشگاه آزاد اسلامی رشته توریسم شروع به تدریس شد که بعد از مدتی با تعطیلی مواجه شد.

وی ادامه داد: باید با تاسیس هتل توسط بخش خصوصی در کلیبر از پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی استفاده بهینه شود و با توجه به پیشرفت زمان صنایع دستی و گردشگری که توسط نسل های اول و دوم اداره می شوند در دانشگاه ها تدریس و به چرخه آموزش و بهره برداری بازگردانده شود.

عیوضی ادامه داد: تبریز جزء شهرهایی است که عمری بالای سه هزار سال دارد که موزه عصرآهن یکی از نشانه های ریشه تبریز است و اساسی ترین مشکل در معرفی آذربایجان شرقی در جامعه است متاسفانه با وجود اینکه تبریز یکی از کلانشهرهای کشور می باشد از نظر اجتماعی با استان های کوچکتر مقایسه می شود و از طرفی هم با فرار مغزها مواجه هستیم که مانع پیشرفت تبریز می شود.

سرپرست گردشگری شهرداری تبریز مطرح کرد: توسعه یعنی رشد تدریجی جهت پیشرفت، بزرگی و قدرتمندتر شدن جامعه و شهر و کشور است. آذربایجان شرقی از لحاظ عوامل طبیعی قابلیت توسعه گردشگری را داردو از نظر توان اقتصادی نسبت به کشورهای دیگر از موقعیت خوبی برخوردار می باشد و از لحاظ امکانات زیربنایی و اقامتی نسبت به گردشگران محلی موقعیت اجتماعی خوبی دارد.

عیوضی گفت: به دلیل اینکه توان اجتماعی تبریز به خوبی توسعه نیافته است دانشجویان و شهروندان مسئولیتی را در حوزه گردشگری برعهده دارند و با کمک آموزش های عمومی شهرداری و متولیان دانشگاه ها می توان توان اجتماعی و فعالیت های اقتصادی گردشگری شهر را تقویت کرد.

وی ادامه داد: ایران یک کشور مهمان پذیر است اما با رفتارهای ناپسند برخی از اصناف توریست را از دست می دهیم که باید حداقل با آموزش های جامعه شناسی و مردم شناسی اصناف را از لحاظ برخورد با توریست آماده کنیم.

وی با انتقاد از رفتار تورلیدرها گفت: با آموزش های لازم تورلیدرها و کانون های گردشگری داده های خود را با روی باز به توریست ها انتقال دهند.

وی در انتهای سخنان خود گفت: با امضای تفاهم نامه توسط دانشگاه و شهرداری در تعطیلات عیدنوروز 1402 از پتانسیل دانشجویان در اتوبوس های گردشگری و تاکسی های از من بپرس استفاده می شود.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار