1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

یونان: نمی‌خواهیم با ترکیه وارد جنگ شویم

کد خبر : 3424
13:00
1401/10/30

سونیوز: نخست‌وزیر یونان با تاکید بر این که کشورش قصد وارد شدن به جنگ با ترکیه را ندارد، گفت که هنوز می‌توان با گفت‌وگو اختلافات دو کشور را برطرف کرد.

به گزارش سونیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس گفت: با ترکیه وارد جنگ نخواهیم شد. ما باید بتوانیم مانند دو فرد بالغ گفت‌وگوی منطقی داشته و اختلافاتمان را حل کنیم، از جمله تعیین حدود مرزهای آبی در دریای اژه و مدیترانه شرقی.

حدود سه سال است که روابط میان این دو متحد ناتو و رقیب منطقه‌ای آشفته بوده و تهدیدهای لفظی مقامات ترکیه زنگ خطرها را در یونان به صدا درآورده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه بارها تهدید کرده که ممکن است سربازان کشورش «یک شب به ناگهان» وارد قبرس شوند و یا حتی آتن با موشک‌های بالستیک هدف گرفته شود.

میتسوتاکیس بیان کرد که گرچه موقعیت دشوار جغرافیایی دریای اژه این کار را دشوار می‌کند، اما یونان پیش از این هم اختلافات مشابهی را با ایتالیا و مصر حل و فصل کرده و در حال حاضر نیز در حال بررسی مطرح کردن مناقشه‌ای مشابه با آلبانی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه است.

میتسوتاکیس و اردوغان هر دو در کشورهایشان با انتخابات مواجه هستند.

او گفت: نمی‌دانم چه دولتی در ترکیه روی کار خواهد آمد، اما باور دارم که راه‌هایی برای کاهش تنش‌ها و کار بر روی مسائل با منافع مشترک وجود دارد. می‌توان اختلاف‌نظر داشت، اما این اختلاف را به شکل متمدنانه پیش برد.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار