1403/02/23

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/23

-

تجمع مرغداران مقابل وزارت کشاورزی

کد خبر : 341
15:25
1399/11/16

جمعی از مرغداران با تجمع مقابل ساختمان وزارت کشاورزی خواستار حل معضل فرآورده های دام و طیور شدند.

به گزارش سونیوز، جمعی از مرغداران از بعدازظهر امروز روبروی ساختمان جدید وزارت کشاورزی تجمع کرده اند که بسیاری سالخورده و به گفته خودشان ریش سفید و بزرگتر صنعت مرغداری هستند و برای حل مشکلات صنعت مرغداری این تجمع را ترتیب داده اند.

این دومین هفته ای است که مرغداران جلوی وزارتخانه جمع می‌شوند و فقط یکبار توانسته‌اند با یکی از مدیران میانی وزارتخانه گفتگوی بی‌حاصلی داشته باشند.

به گفته یکی از این مرغداران، عزم مدیران دولتی حل مشکل نیست وگرنه چند سال دیگر باید بحث خوراک دام و فساد در توزیع آن خبرساز بشود و چند هزار بار دیگر مرغداران باید درباره‌اش حرف بزنند.

این مرغدار معترض اظهار داشت: پرسش ما این است که چه کسانی از این بازار نفع می‌برند که عزمی برای اصلاح وضعیت وجود ندارد چون خوراک دام و طیور از بزرگترین اقلام وارداتی است و بازاری به بزرگی ۱۳۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد.

به گفته این مرغداران هزینه تمام شده قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در حال حاضر برای مرغداران حدود ۱۶ هزار تومان است اما وزارتخانه می‌خواهد تخم‌مرغ را با نرخ مصوب کیلیویی ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان از مرغداران بگیرد.

معترضان می گویند برای بازار شب عید هنوز نتوانسته‌اند برنامه‌ریزی کنند و چنانچه بخواهند نیازشان را از بازار آزاد تهیه کنند بهای هر تخم‌مرغ در شب عید ممکن است تا ۴۵۰۰ تومان برسد.
 


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار