1403/02/22

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/02/22

-

نگرانی از عواقب وخیم زلزله در تهران و تبریز

کد خبر : 338
15:03
1399/11/16

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از سالیان پیش، تجربه زلزله در شهرهای پرجمعیت نداریم و اگر چنین حادثه ای در تبریز یا تهران اتفاق بیافتد، حتی با وجود اقدامات مثبت انجام‌شده وضعیت نگران‌کننده‌ای خواهیم داشت.

به گزارش سونیوز، اسماعیل نجار در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه ایران جزو حادثه‌خیزترین کشورهای جهان محسوب می‌شود، گفت: باید آمادگی خود را برای مقابله با همه حوادث ارتقا دهیم، به خصوص در مورد حادثه زلزله که آذربایجان شرقی هم در معرض خطر است و در این خصوص جزو پنج استان حادثه‌خیز کشور است.

وی در ادامه هشدار داد: اگر زلزله هفت ریشتری اتفاق بیفتد عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت و در مورد تبریز که پرجمعیت است این نگرانی بیشتر است چون از سالیان پیش، تجربه زلزله در شهرهای پرجمعیت نداریم و اگر چنین حادثه ای در تبریز یا تهران اتفاق بیافتد، حتی با وجود اقدامات مثبت انجام‌شده وضعیت نگران‌کننده‌ای خواهیم داشت.

رییس سازمان مدیریت بحران کشورتصریح کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین راهکار، پیشگیری از حوادث است و ساختمان‌ها باید بر اساس اصول مهندسی زلزله و با استفاده از مصالح استاندارد احداث شوند.
 


برچسب های خبر (تگ)


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار