1403/01/09

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/09

-

حرف و حدیث‌های اکران یک فیلم پرحاشیه در روزهای خاص سینما

کد خبر : 3373
23:11
1401/10/15

سونیوز: فیلم «ملاقات خصوصی» اکران روز اول خود را با فروش چهار هزار بلیت به پایان رساند، در حالی که سازندگانش میل چندانی به تبلیغ آن ندارند.

به گزارش سونیوز، تابستان امسال سینماداران در تدارک اکران فیلم‌هایی برای نیمه دوم سال بودند که با جذب مخاطب، روند فروش نسبتا خوب قبل از پاییز ادامه پیدا کند و گیشه سینماها رونق بیشتری بگیرد اما تمام پیش‌بینی‌ها با بروز ناآرامی‌های اجتماعی از مهرماه بر هم ریخت و برنامه اکران چند فیلم مشخص شده از جمله «ملاقات خصوصی» نیز لغو شد. در این شرایط بسیاری از صاحبان فیلم‌ها تمایلی به اکران نداشتند ولی در عین حال نگرانی‌هایی هم نسبت به وضعیت آینده سینما مطرح می‌شد که همچنان ادامه دارد.

در این چند وقت، فیلم کمدی «بخارست» روی پرده آمد اما هنوز به فروشی که می‌توانست در شرایط عادی دست پیدا کند، نرسیده است. با این حال از روز چهارشنبه، ۱۴ دی‌ماه یک فیلم اجتماعی هم به چرخه اکران اضافه شده و برخی امیدوارند این نوع فیلم‌های مخاطب پسند، تماشاگران را به سینما برگرداند.

به این ترتیب «ملاقات خصوصی» در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع جشنواره فیلم فجر در حالی به سینماها آمده که در جشنواره پرحاشیه فجر سال گذشته رونمایی شد؛ جشنواره‌ای که حاشیه‌هایش گریبان این فیلم را هم گرفت.

«ملاقات خصوصی» اولین ساخته امید شمس با بازی پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا است. این فیلم به تهیه‌کنندگی امیر بنان در همان روزهای ابتدایی جشنواره چهلم فجر توانست نظر تماشاگران را به خود جلب کند و جزو پرفروش‌ترین‌های جشنواره باشد. البته فیلم در صدر آرای مردمی هم قرار گرفت ولی سیمرغ مردمی جشنواره فجر که از مهم‌ترین جایزه‌های جشنواره فیلم فجر است، در سال گذشته چنان دچار حاشیه و ابهام شد که در نهایت با تصمیم مسئولان جشنواره به طور کلی حذف شد.

در این‌باره تهیه‌کننده یکی از فیلم‌های جشنواره، به تخلف و نبود نظارت در رأی‌گیری مردمی انتقاد کرد و سرانجام پس از بررسی‌هایی، دبیر جشنواره (مسعود نقاش‌زاده) خبر داد که در پی ابهامات پیش آمده و برای صیانت از آرای مردم و حفظ حقوق صاحبان آثار و جلوگیری از ضایع شدن کوچکترین حقی از فیلمسازان، دوره چهلم جشنواره فیلم فجر جایزه داوری مردمی نخواهد داشت.

این اتفاق با واکنش تند تهیه‌کننده فیلم «ملاقات خصوصی» روبرو شد که ضمن انتقاد از بر هم زده شدن ماجرای رأی‌گیری درست یک روز قبل از اختتامیه، این تصمیم را یک خودکشی برای جشنواره دانست و تاکید کرد، فیلم «ملاقات خصوصی» جایزه اصلی خود را از مردم گرفته است.

بنان همچنین پیش از اختتامیه با انتشار نامه‌ای به دبیر جشنواره فجر، اثر خود را از داوری در این رویداد خارج کرد.

ببشتر بخوانید:

تهیه کننده "ملاقات خصوصی": معترضم!

کناره‌گیری« ملاقات خصوصی» از داوری جشنواره فجر

حال در آستانه چهل و یکمین دوره جشنواره فجر، «ملاقات خصوصی» به نمایش درآمده و کارگردانش، امید شمس هم در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به برخی انتقادها از اکران فیلمش در شرایط فعلی جامعه پاسخ داده و ضمن یاداوری حاشیه‌های جشنواره سال قبل گفته است که نخستین فیلم او براساس واقعیت، از زندگی طبقه‌ای است که در آن بزرگ شده و امیدوار بوده که ساخت آن تاثیری هر چند کوچک بر زندگی انسان‌های آن طبقه و زنانی که حق زندگی دارند، داشته باشد.  

شمس همچنین گفته است: «پس از بیرون کشیدن فیلم از جشنواره توسط تهیه‌کننده تا ماه‌ها اجازه اکران فیلم را ندادند  و حدود ۶ ماه تهیه‌کننده به دنبال پروانه نمایش بود که در نهایت با هزار بدبختی صادر شد. قرار بود هفتم مهرماه فیلم اکران شود ولی به دلیل اتفاق‌های تلخی که افتاد از اکران دست کشیدیم. اکران فیلم در این زمان هم خارج از اختیار من، بازیگران و عوامل شکل گرفته است»

  این فیلم از روز گذشته در سینماهای کشور بدون تبلیغات تلویزیونی و پخش تیزر به اکران درآمده و طبق آمار سامانه سمفا تا بامداد پنج‌شنبه، ۱۵ دی‌ماه بیش از چهار هزار بلیت با رقم ۱۴۵ میلیون تومان فروخته است.

در این فیلم هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار نقش‌های اصلی را ایفا کرده‌اند و در کنار آن‌ها ریما رامین‌فر،  رؤیا تیموریان،  سیاوش چراغی‌پور،  نادر فلاح و شیرین آقاکاشی از دیگر بازیگران هستند

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار