1403/01/10

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/10

-

بارش سنگین برف در ژاپن ۱۷ قربانی گرفت

کد خبر : 3340
14:36
1401/10/05

سونیوز: مقام‌های مدیریت بحران در ژاپن اعلام کردند که در نتیجه بارش شدید برف در این کشور، ۱۷ نفر کشته و بیش از ۹۰ ژاپنی زخمی شدند.

به گزارش سونیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های مدیریت بحران در ژاپن اعلام کردند که برف شدید در بخش‌های زیادی از این کشور جان ۱۷ نفر را گرفته و بیش از ۹۰ نفر هم زخمی شده‌اند. به گفته مقام‌های دولت ژاپن، برف علاوه بر ایجاد مشکلات در راه‌های مواصلاتی در این کشور، قطع برق صدها منزل مسکونی را در پی داشته است. برف در ژاپن از هفته گذشته در شمال ژاپن آغاز شده و باعث بند آمدن و گیر کردن صدها خودرو و وسیله نقلیه در بزرگراه‌ها شده است.

روز شنبه هفته جاری در خبرها آمده بود که تبعات بارش شدید برف در ژاپن باعث شده که ۱۱ نفر جانشان را از دست بدهند اما آخرین آمارها از افزایش تلفات به ۱۷ نفر حکایت دارد.


بنا بر اعلام آژانس مدیریت بحران و آتش سوزی ژاپن، تا صبح روز دوشنبه (امروز) ۱۷ نفر کشته و ۹۳ ژاپنی هم زخمی شده‌اند. به گفته این نهاد دولتی ژاپن، اکثر تلفات زمانی اتفاق افتاده که مردم برای برف روبی از سقف خانه‌ها سقوط کرده و جانشان را از دست داده‌اند.

از شهر «ناگای» واقع در ۳۰۰ کیلومتری توکیو پایتخت ژاپن خبر رسیده که تنها در روز شنبه بیش از ۸۰ سانتیمتر برف باریده است.
بارش برف شدید در شمال ژاپن باعث شده که حدود ۲۰ هزار منزل مسکونی در صبح روز کریسمس، برق نداشته باشند اما با گذشت ساعاتی برق آنها وصل شده است. برق صدها منزل مسکونی در ژاپن همچنان قطع است و تلاش‌های نیروهای امدادی برای وصل کردن برق آنها ادامه دارد.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار