1403/01/31

سـونیـوز

آژانس خبری تحلیلی سونیوز

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو

1403/01/31

-

بودجه مترو تبریز ،سال آینده47 درصد افزایش می باید

کد خبر : 3327
15:30
1401/10/01

سونیوز: آذربایجان شرقی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از پیش بینی افزایش ۴۷ درصدی بودجه قطار شهری تبریز برای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این موضوع در هیات مدیره به تصویب رسیده و مبلغ آن ۳۷۳۶ میلیارد تومان است.

به گزارش سونیوز، یعقوب وحیدکیا، پنجشنبه اول دی ماه در جلسه بررسی مطالعات اصلاحی خط دو مترو و آخرین وضعیت خط یک که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز برگزار شد، اظهار کرد: این افزایش مبلع از محل وام، تسهیلات، فروش املاک و منابع مشارکتی و اوراق مشارکت تامین خواهد شد.

وی به بیان اینکه طی سال آینده ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط یک مترو هزینه خواهد شد، افزود: در مجموع ۵۲۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و شهردارری برای خط یک قطار شهری تبریز هزینه شده است.

وی از حفاری روزانه ۱۰ متر در مترو تبریز خبر داد و اظهار کرد: تا کنون ۱۲ کیلومتر از خط دو مترو حفاری شده است. تی بی ام‌های خط دو مترو در دست تعمیر و آماده حفاری در غرب و شرق خط دو هستند. تلاش داریم در وهله اول تی بی ام غربی را که مسیر آن کوتاه تر است فعال کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به بودجه ۲۶۳۶ میلیارد تومانی مترو تبریز در سال جاری گفت: ۶۵۴ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهرداری است.

وی افزود: درآمد اختصاصی دولتی از محل‌های پیش‌بینی شده ۵۱ میلیارد تومان بود که تا کنون ۱۶ میلیارد تومان آن وصول شده است.

وی با اشاره به جزئیات هزینه کرد در مترو تبریز تصریح کرد: یک هزار میلیارد تومان از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌گذاری، تامین شده و بخشی نیز از طریق وام و اوراق مشارکت است. ۱۰۰ میلیارد از بانک تحارت وام گرفته ایم که در چهار مرحله واریز خواهد شد. همچنین بانک شهر نیز قول مساعد جهت تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی را داده است.

به گفته وی، ۱۱۷۳ میلیارد تومان برای خط یک هزینه می‌شود که بخشی از آن از محل فروش املاک تامین می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز هم‌چنین از تحقق ۴۰۰ میلیارد تومانی بودجه مترو از محل اوراق مشارکت خبر داد و افزود: اوراق مشارکت جدید نیز ۵۰۰ میلیارد تومان است که صد در صد آن محقق شده است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار